Başarılı Bir Marka Yaratmak İçin 8 Püf Noktası

0
83

Markanızı oluştururken logo tasarımı konusundan, markanızın renklerine ve hatta sloganınıza kadar her şeyi düşünmek oldukça büyük bir önem taşır. Ayrıca akılda kalıcı bir marka adına, güçlü bir mesaja, destek sistemine sahip olmak ve marka tescili gibi yasal gereklilikleri yerine getirmek de esastır.

Başarılı bir marka yaratmak için 8 püf noktası

 

Ama bu markalaşma sürecinizin yalnızca başlangıcıdır. Başarılı bir marka yaratma sürecinizi tamamlamada size yardımcı olması için aşağıdaki 9 tüyodan da yararlanabilirsiniz.

  1. İnsanlar sizi nasıl görüyor?

Kişisel markanızı ilginç kılan şey sizin değil başkalarının markanızla ilgili söyleyecekleridir. Bu sebeple markanızı geliştirirken ve büyütürken insanların sizin hakkınızda ne düşündüğünü bilmek önemlidir.

  1. Online platformunuzu oluşturun

Kendi blog ya da web sayfanızı oluşturarak kendi online platformunuzu oluşturun. Sonrasında ise içeriklerinizi geliştirerek sosyal ağlar üzerinde kitlenizle iletişime geçin. Facebook, Twitter, LinkedIn ve hatta Instagram kullanarak buna başlayabilirsiniz. Önünüzde pek çok seçenek var. Size ve iş alanınıza en çok uyan sosyal ağı seçin.

Bu işin sırrı mükemmel olmayı beklemeden işe koyulabilmektir. Aşağıda verilen maddeleri marka oluşturma sürecinde aklınızda tutmanız da sizin için faydalı olacaktır.

  • Özgün olun
  • Söz sahibi olduğunuz konularda eşsiz olun
  • Küçük bir e-posta listesi oluşturun
  • Akılda kalıcı bir tasarım yapın
  • İş alanınızı ve hedeflerinizi yansıtan akılda kalıcı bir slogan bulun
  • Müşterilerinize söz hakkı tanıyın

Ayrıca içerik pazarlamasının gücünü kendi yararınıza kullanmayı unutmayın.

  1. Markanızı yaptığınız her alana katın

Kişisel markalaşma hayatınızda yaptığınız her şeyde büyük bir yer edinmelidir. Sadece giydiğiniz kıyafetler değil fakat arkadaşlarınız ve meslektaşlarınıza takındığınız tutumda bile buna sergileyebilmelisiniz. Markanız kendi kişiliğinizi ve değerlerinizi yansıtmalıdır. Eğer olmadığınız biri gibi görünürseniz bu sonunda ortaya çıkacaktır.

  1. Tutarlı olun

Bir müşteri olarak hangi markalara saygı duyduğunuzu düşünün. Bu markaların sizi güveninizi kazanmaları, güvenilir olmaları ya da size bu izlenimi verebilmelerinden kaynaklanmaktadır. Bu sebeple de kullanacağınız logo tasarımı, web tasarımı, slogan ve diğer öğeler birbiriyle uyum içerisinde ve tutarlı olmalıdır.

  1. Herkesi memnun etmeye uğraşmayın

Herkesi memnun etmeniz mümkün olmayacaktır. Bu yüzden herkesin sizden beklediği kişi olmaya çalışmayın. En iyi markalar belirli kullanıcılara hitap eder. Bu başkalarının söylemeye cesaret edemeyeceği söylemek olsa bile kendiniz olmaktan korkmayın. Unutmayın ki bu işi herkesi memnun etmek için yapmıyorsunuz. Amacınız işinizi geliştirmek ve daha üst seviyelere taşımak.

  1. Marka değerlerinizi oluşturun

Yaptığınız her işte belli değerlere sahip olmalısınız. Başarılı ürünlere sahip olmanız için Apple ya da Samsung olmanıza gerek yok. IKEA gibi daha alt uçlu şirketler bile müşterileri için büyük değer teşkil etmektedir. Değer yargılarınızı sorgularken kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Sizi rakiplerinizden ayıran ürünleriniz ya da hizmetleriniz nelerdir?
  • Kitlenize ne gibi değerler sağlayabiliyorsunuz ve bu değerler sizi rakiplerinizden farklı kılıyor mu?
  • Değerleriniz müşterilerinizin duygularına tercüman oluyor mu?
  • Müşterileriniz için ürettiğiniz ürün ve hizmetler verdiğiniz fiyat ile doğru orantıda mı?
  • Markanız bireysel kimliğinizle örtüşüyor mu?
  1. Kendinizi güçlü markalarla ilişkilendirin

Kişisel markanız diğer markalarla olan bağlantınızla ya güçlenir ya da zayıflar. Kişisel markanızı daha üst derecelere taşıyabilecek markalarla iletişimde olun.

  1. Marka farkındalığın yaratırken zekice davranın

Son olarak da aşağıdaki teknikleri kullanarak marka farkındalığı yaratabilir ve isminizi kitlelere duyurabilirsiniz.

  • Yönlendirme programı oluşturmak
  • İnfografik oluşturmak
  • Ücretsiz ve kaliteli içerik sağlamak
  • Yerel işletmelerle ortaklık kurmak
  • Arabanız üzerinde reklamını yapmak
  • Promosyon ürün dağıtımı yapmak
  • Podcast yayını yapmak
  • Tıklama başı ödeme yapılan reklamlar ve pazarlama kampanyaları düzenlemek
İlginizi Çekebilir:  14 Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

CEVAP VER