Kahve İçmeyi Bırakmanız için 9 Sebep

0
929

Bu makalemizde tüketmekten zevk aldığımız ve hoşlandığımız kafeinden bahsedeceğiz. Kafeinle alakalı birkaç önemli detaya değinerek kahve içmeyi hemen bırakmanızı gerektiren en önemli sebeplerle ilgili size bazı bilgiler sunacağız.

Kahve içmeyi bırakmanız için 9 sebep

Kahve içtiğimizde vücudumuzda neler olur?

Kahve tükettikten sonraki ilk on dakika içerisinde, kafein kanınıza karışır ve kan basıncınız ile kalp atışlarınızda bir artış meydana gelir.

20 dakika sonra, farkındalığınız ve odaklanma seviyeniz gittikçe artar. Kahve severlerin kafeine olan sevgilerinin en önemli sebebi de buna bağlıdır.

Yarım saat sonra, fiziksel kabiliyetleriniz motor nöron hücrelerinin artışı ile beraber gelişme gösterir.

12 saat içerisinde ise vücut fonksiyonlarınız eski haline döner fakat 12 saat sonrasında vücudunuz kafein eksikliğinden ötürü yoksunluk sendromu göstermeye başlar.

O zaman bu makaleyi okumaya başlamanızın sebeplerine geçelim.

Aşağıda sizlere kahve tüketiminizi tamamıyla kesmeniz için 10 tane sebep sunacağım. Mesela daha az kafein içeren yeşil çay içmeye başlayabilirsiniz.

O zaman, işte sebepler:

1) Kafein Uyku Kalitenizi Düşürebilir

Kafeinin insan beyni için doğal bir uyarıcı madde olduğunu hepimiz biliyoruz fakat kafein uyku düzeninizi etkileyebilir ve uyku kalitenizi düşürebilir.

Uyumadan önce kahve içmeseniz bile, sağlam bir uyku çekmenizde hatırı sayılır derecede etkili olacaktır.

Kafein tüketimini kesen kişilerin uyku kalitesinde gelişmeler görülmüştür. Böylece bu kişiler sonraki günlerde de daha dinlenmiş ve dingin hissetmeye başlarlar.

Sonraki maddeyi okuduktan sonra kahvenin size aslında normalden daha az enerji verdiğini anlayacaksınız zaten. Uyku kalitesinin düşmesi ile sonraki madde bir araya geldiğinde kafein enerji düzeyinize oldukça zararlı bir hale gelmekte.

2) Belli bir zaman sonra kahve size enerji vermemeye başlar

Pek çoğumuzun kahve içmesinin sebebi, bize günü bitirmemize yetecek kadar enerji pompalamasıdır. Fakat belli bir süre sonra vücutlarımız kafeine bağışıklık geliştirmeye başlayacağından önceki zamanlardaki olduğu gibi kahve bize enerji vermemeye başlar.

İlginizi Çekebilir:  Çoğu İnsanın Hedeflerinden Vazgeçmesinin 8 Sebebi

Eğer bir süreliğine kahve içmeyi bırakıp sonra tekrar başlarsanız, kafeinin sağladığı enerjinin etkisini yeniden başladığını göreceksiniz.

Yani her gün kahve içen biri, kahvenin ona enerji verdiğini düşünebilir ama aslında enerji seviyelerinde ciddi bir değişim olmamaktadır.

3) Kafein alışkanlığını yenmek sağlık için faydalıdır

Herhangi bir maddeye bağlı olmak oldukça riskli bir iştir. Bilindiği üzere kullanılan madde ne kadar kötü olursa, karşılaşılacak sorunlar da daha ciddi hale gelir. Yasal olmayan uyuşturucu maddeler bağımlılık vakalarının görüp görülebilecek en korkunç tarafıdır. Fakat uyuşturucu olsun ya da olmasın, herhangi bir maddeye bağımlı olmak sağlıklı bir şey değildir.

Eğer kahveye bağımlıysanız ve her gününüzü ona bağlı geçiriyorsanız bu da sağlıklı değildir. Bağımlılıklarınızı yenmek size daha çok özgürlük ve kendi üzerinizde daha fazla güç sağlayacaktır.

4) Kahve içmeyi bırakarak tasarruf edebilirsiniz

İş dünyasının çoğunda ve özellikle de diz üstü bilgisayar ve kahve ikilisini alışkanlık edinmiş yalnız çalışan girişimciler için bu alışkanlık eninde sonunda pahalıya patlayabilir.

Starbucks’ta çalışıp, sadece 2 fincan kahveyle günü tamamlamak kolay bir şey. Fakat demin bahsettiğimiz diz üstü bilgisayar – kahve ikilisinden vazgeçmeyen girişimcilerden olmasanız da muhtemelen iş yeriniz birkaç kahve dükkânına yakındır. Eğer her öğle arasında soluğu bu dükkânlarda alırsanız, ödeyeceğiniz tutar zaman içerisinde birikecektir. Evde kahve içmek çok daha uygunken çoğu insan dışarda içmeyi tercih ediyor. Yani faturalarınızı dizginlemeye çalışıyorsanız, belki de günlük Starbucks gezilerinizden vazgeçmelisiniz.

5) Kahve diş çürümesi ve lekelenmesine sebep olabilir

Aslında dişlerinizin lekelenmeye başlaması için günde bir fincan kahve içmek bile yeterli. Aynı durum tabii ki belli çay çeşitleri için de geçerli.

Kahvenizi nereden aldığınıza ve içine ne kadar şeker koyduğunuza bağlı olarak diş çürümesine de neden olabilir. Bu duruma en çok da aromalı kahveler ve latte tüketmek neden olacaktır.

İlginizi Çekebilir:  Boş Zaman, Hayallerinizi Öldüren Bir Yanılsamadır

6) Artık kafeinin yol açtığı titremeler ve ürpertiler yok!

Kafein doğal bir uyarıcıdır ve insanlara enerji verebilir. Ama aynı zamanda da fazla tüketildiğinde el ayak titremesi gibi durumlara yol açabilir.

Eğer çok miktarda kafein tüketiyor ve istemsiz el ayak titremelerinden şikâyet ediyorsanız, kafeinin pek çok yan etkilerinden birini deneyim ediyor olmanız oldukça mümkün.

7) Kafein gün içerisindeki ruh halinizi etkiler

Kahve gerçekten de ruh halinizi etkileyebilir. Çok sık kahve tüketen insanlar sonunda kendileri tükenirler. Normalde kahve tükettikleri zaman geciktiğinde bile ruh halleri karamsarlaşır.

Kafein kullanımını bırakmak, kahve bağımlılığınız tarafından kontrol edilen ruh halinizdeki bu dalgalanmaları ortadan kaldıracaktır.

Maddelerin ruh halinizi ve duygularınızı etkilemesine izin vermeyin. Bu tarz şeyler sizin üzerinizde güç sahibi olmamalı.

8) Kahve içmeyi bırakmak kan basıncınızı düşürebilir

Kafein kan basıncının artmasına yol açabilir. Bu artış kısa bir süre için olsa da, artış oranı oldukça fazladır.

Tansiyonu yüksek olan biri fazla miktarda kahve tüketirse, bazı ciddi sağlık sorunlarıyla karşı karşıya gelebilir.

Fakat kahve içmeyi bırakmak kan basıncınızı azaltarak ilgili hastalıklara yakalanma riskinizi azaltacaktır.

9) Kafein kaygı düzeyinizi arttırabilir

Kahvenin kaygı düzeyi üzerindeki arttırıcı özelliği araştırmalarla kanıtlanmıştır. Bunun sebebi ise kafeinin vücudunuzdaki adrenalin oranını arttırmasıdır.

Kafein tüketimini bırakmaya karar vermek anksiyete bozukluğundan şikâyetçi olan kişiler için mükemmel bir çözüm olacaktır.

Sizin kahve tüketme alışkanlığınız ne seviye de? 

CEVAP VER