Online Ticaret mi? Offline Ticaret mi?

0
80

Eğer tüketiciler yönelik bir ürün satmak istiyorsanız, bu ürünü online alanda mı yoksa mağazalarda mı satmak istediğinize karar vermeniz gerekir. Pek çok marka ilk yıllarında online olarak bu sektöre adım atmakta sonrasında da markanın güçlenmesiyle beraber ürünleri raflarda yerini almaktadır.

Online ticaret mi? Offline ticaret mi?

Aynı konuyla alakalı vereceğiniz kararda size yardımcı olabilmek için toplu satışın artı ve eksilerini değerlendirebilirsiniz:

Artıları:

  • Ürününüzün daha hızlı bir şekilde yayılır.
  • Daha büyük siparişlerle nakit akışını artar.
  • Ürününüz geniş tüketici kitlelerine ulaşır.
  • Markanız teşhir edilir.

Eksileri:

  • Kar payını yarılar.
  • Mağazaları yönetmek ve onlarla iletişime geçmek fazla zaman gerektirir.
  • Markalaşma üzerinde daha az kontrol sahibi olursunuz.
  • Bir mağaza sahibi olmak, tek bir müşteri edinmeye kıyasla daha büyük bir yatırım gerektirir.

Çok sayıda mağazaya başvurmak zorunda değilsiniz. Eğer markanızın güvenliğinden endişeleniyorsanız, tek bir mağaza zinciriyle iyi bir ilişki kurarak kapsamlı bir anlaşma teklif edebilirsiniz. Hangi seçeneği seçerseniz seçin, eğer ürününüzü mağazalarda görmeye hazırsanız takip etmeniz gereken bazı adımlar olacak:

  1. Şartlarınızı belirleyin: Bir mağazayla anlaşmaya varmadan önce hazırda sahip olmanız gereken bazı şartlar olmalıdır. Mağazaların size sorabileceği sorular:
  • Açılıştaki minimum siparişiniz oranınız nedir? Bu minimum sayıları sipariş edilen ürünlere ya da para oranına göre ayarlayabilirsiniz. Fakat ürününüzü toptan fiyatına satıyorsanız minimum bir kota koyarak giderinizi sayıyı dengeleyerek kapatabilirsiniz.
  • Ödeme şartlarınız nelerdir? : Siparişiniz teslim edildikten sonra mağazaya fatura kesebilirsiniz. Fakat bu durumda sıkıntı çekerseniz şartlarınızı değiştirebilir ve ücreti teslim öncesi alabilirsiniz. Bu kısımda karar size kalmıştır.
  • Teslimatı ne şekilde yapıyorsunuz ve herhangi bir garanti veriyor musunuz? : Sevkiyat için nasıl ücretlendirme yapacağınıza ve hangi nakliye ya da kargo aracılığını kullanacağınıza karar verin. Ayrıca ürünlerin kaybolması ya da zarar görmesi durumunda ne yapacağınızı belirleyin. Mağaza sahipleriyle nakliyat sırasında hasar alan ya da kaybolan ürünlerin sorumluluğu üzerine bir anlaşma yapın.
  • İade ve ürün değişimleri: Ürünlerin hasar görmesi ve ya da müşterilerini üründen memnuniyetsiz olma durumunda ne yapabileceğinize karar verin. Bunu da iade ya da ürün değiştirme yoluyla yapabilirsiniz.
  1. Kendi sözleşmenizi yaratın: Sözleşmeler, mağazalarda ilk izleniminizi yaratır ve aşağıdaki öğeleri içerir:
  • Şirket tanıtımı
  • Şartlar
  • Sipariş talimatları
  • Ürün kataloğu ( Toptan fiyat ve üretilen fiyat, SKU numarası, ürün adı, boyut, çeşitler, ek ürün detayları da kataloğa dahil edilmelidir)
  1. Toptan satış yaptığınızı göstermek için web sayfanızı optimize edin: Sitenizde toptan satış tablonuzu bulundurduğunuzdan emin olun. Diğer mağazaların sizinle iletişime geçebilmesi için detaylı bir iletişim formu da dahil edin. Bu formları detaylandırmanızın önemi, mağazanın sizin kitlenize ve amaçlarınıza uygun olup olmadığını görmenizde büyük rol oynayacaktır. Zaman içerisinde belli mağazalarda ürününüzü satışa soktuktan sonra, site içerisinde bu yerlerin haritalarını ve adreslerini verebilirsiniz.
  2. Yerel satıcılara ulaşın: Şartlarınızı ve sözleşme taslağınızı hazırladığınıza göre, sizin markanıza uygun yerel bir şirketle iletişime geçmenizin vakti geldi demektir. Bu şirketlerle iletişime geçerek ve buluşmalar ayarlayarak ürün örneklerinizi getirebilir ve markanız hakkında konuşabilirsiniz.
  3. Fuarlara katılın: Fuarlar yatırım araçları olduğu kadar pek çok mağaza ve bayii ile iletişime geçmeniz için büyük bir şans da olabilir. Fuarlarda mağazalar sizin ürünleriniz ve markanız hakkında daha çok bilgi edinmek ve ürünlerinizden hoşnut kalırlarsa da ürünlerinizi raflarında görmek isteyeceklerdir.
İlginizi Çekebilir:  Yaptığınız İşten Keyif Almanız İçin 8 Sebep

Mağazalarla anlaşmaya vardıktan sonra, onların ürününüzü pazarlamasına yardım edin. Onlar ne kadar satış yaparsa sizden de o kadar fazla ürün alacaklardır.

CEVAP VER