Yeni Yılda Sizi Motive Edecek 10 Olumlu Değişiklik

0
72

Her yeni yıl yaklaştığında ‘yeni bir yıl, yeni bir ben’ sözlerini duymaktan bıkmış olabilirsiniz. Fakat her yeni yılın başlangıcı hayatınızı gözden geçirmek için mükemmel zamanlardır.

Beslenme düzeniniz, iş hayatınız, egzersiz düzeniniz ve hatta şirketiniz bile bu başlık altında değerlendirilebilir. O zaman geçen yıllarda yaptığınız hatalardan ders alarak kişisel gelişiminiz üzerinde çalışmanın tam zamanı.

Yeni yılda sizi motive edecek 10 olumlu değişiklik

Aşağıdaki listedeki öneriler hayatınızda önemli değişiklikler yapacaktır. Peki, neden hayatınıza yeni bir yön vermeye başlamayasınız ki?

  1. Yeni bir beceri edinin

Gençlik zamanlarımızı sürekli öğrenerek ve eğitilerek geçirdik. Mezun olduktan sonra artık buna son verildiğini düşünebilirsiniz fakat neden öğrenmeyi bırakasınız ki?

Var olan becerilerinizi geliştirmeye ya da yeni bir uğraş edinerek bu alanda uzmanlaşmaya çalışın. Yeni bir dil öğrenebilir, yemek yapma kurslarına katılabilir ve hatta müzik aletlerine bile yönelebilirsiniz.

Bu tarz etkinlikler ile zihin egzersizi yapabilir ve geleceğiniz hakkındaki duygularınızı tazeleyebilirsiniz. Kim bilir, belki bu yeni uğraşınız sizi yeni bir kariyere bile sürükleyebilir!

  1. Ciddi planlamalar yapın

Düzenli bir hayat beraberinde düzenli bir zihin getirir. Fiziksel olarak dağınık bir çevrede yaşamak duygularınızı ve düşüncelerinizi de etkileyebilir.

Evinizi temizleyin, gereksiz eşyalarınızdan ve artık ihtiyaç duymadığınız kağıt kalabalığından kurtulun. Düzenli bir ortamda bulunmanın zihninizi özgürleştirdiğini ve size olumlu hisler kazandırdığını göreceksiniz.

Birkaç klasör ve koli bulun ve eşyalarınızı düzenli bir şekilde organize edin. Eğer her şeyin bir yeri olursa tertip ve düzeninizi korumanız daha kolay olacaktır.

  1. Yeni yerlere gidin

Aynı şeyleri yapmak banal ve can sıkıcı hale gelebilir. Bu sebeple yıllık izninizde olabildiğince fazla yer keşfetmeyi kendinize hedef haline getirin. Hafta sonlarında ülkenizde gitmediğiniz yerleri görün ve resmi tatillerde de şehirden uzaklaşın. Bu seçenek size çok yorucu ve pahalı görünebilir ama bu kısa tatiller için çok para harcamanıza gerek olmayacak ve olsa bile uzun vadede bu tatillere minnettar kalacaksınız. Seyahatler zihninizi ve ruhunuzu besler.

  1. Daha fazla su için

Yapması kolay olsa da hiçbirimiz yeterli seviyede su içmiyoruz. Bu da bizi fiziksel olarak etkilediği kadar zihinsel sağlığımızı ve motivasyonumuzu da etkileyebilir.

İlginizi Çekebilir:  En Büyük Korkularınızdan Yararlanabilmenin 10 Yolu

Su içmek organlarınızın işlevselliğine katkıda bulunur ve ayrıca cildinizi temizler ve konsantrasyon seviyenizi arttırır. Sağlık açısından daha iyi etki görebilmek için suyun içine biraz limon sıkmayı deneyebilirsiniz.

  1. Daha çok kitap okuyun

Teknolojinin bizi ele geçirdiği günler içerisindeyiz. Yanlış anlamayın, teknoloji inanılmaz bir şey fakat bazen bunlardan uzaklaşarak iyi bir kitap içinde kendimizi kaybetmeye ve sadece bir akşamlığına etrafımızdaki şeyleri unutmaya ihtiyaç duyabiliriz. Her ay bir kitap okumayı hedef edinin.

  1. Pilates yapın

Neden haftalık olarak pilates veya yoga dersi almayasınız ki?

Bu sizi formda tutmak için güzel bir yol olduğu kadar oldukça da rahatlatıcı bir meditasyon biçimidir. Bir süreliğine dünyadan kendinizi soyutlayarak zihninizi arındırmanıza yardımcı olur. Haftalık dersler tam zamanlı üyeliklerden çok daha ucuzdur ve vücudunuz için de harika bir egzersizdir.

Özünüzü güçlendirmenin yanı sıra bacaklarınızı ve kalçalarınızı çalıştırır ve sırtınızı dengede tutar. Sırt sorunları olanlarınız için pilates oldukça iyi ve sağlıklı bir etkinlik olabilir.

  1. Daha fazla uyuyun

Yeni yerler keşfetmek ve yeni uğraşılarınıza bağlı kalırken iyi bir uyku düzenine sahip olmanız büyük bir önem teşkil eder.

Yaşamlarımızın yoğun temposunda yeterince uyuyamayabiliyoruz. Bu da gün içerisindeki ruh halimizi ve motivasyon seviyemizi oldukça fazla etkiliyor. Teknolojiden en azından bir saatliğine sıyrılın ve uyumaya gidin. Böylece en azından 8 saat bir uyku çekerek beyninizi ve bedeninizi dinlendirebilirsiniz. Sonunda daha yenilenmiş ve güne hazır hissedeceksiniz.

  1. Araba seçeneğinden vazgeçin

Pek çoğumuz güne başlarken hızlı bir duş alıp, kahvaltı yaparız ve işe gitmek için doğrudan arabalarımıza yöneliriz.

Eğer iş yeriniz makul bir yürüme mesafesinde ise ayaklarınızı kullanarak hem paradan tasarruf edebilir ve yürüyerek günlük egzersizinizi de yapabilirsiniz. Tabii buna hemen başlamadan önce haftada iki sefer deneme yapın. Sonrasında bu zamanları yavaş yavaş arttırabilirsiniz. İnanın ki güne daha enerjik başlayacaksınız.

  1. Eski arkadaşlarınızla görüşün

Yaşımız ilerledikçe önceden sahip olduğumuz arkadaş çevremiz gittikçe daralmaya başlıyor ve bir süre sonra da artık arkadaşlarımızın kim olduğunu bile anlayamaz duruma geliyoruz. Eğitim hayatınız sona erdikten sonra tam zaman bir işe girip arkadaşlarınızla iletişimi kaybetmeniz doğaldır. Fakat bu senenizde eski arkadaşlarınızla buluşmalar ayarlayarak eski günler yad edebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir:  İstediğiniz Hedefe Ulaşmanız İçin 14 Öneri

Eski günleri gülerek anmak ruh halinizi iyileştirebilir ve kim bilir belki de yeni fırsatlarla karşılaşabilirsiniz.

  1. Kendi mutluluğunuz önceliğiniz olsun

Sadece diğer insanları memnun etmeye ve insanları mutlu tutmaya çalışıyormuş gibi hissediyor musunuz?

Ailemizi ve bize en yakın kişileri mutlu etmeye çalışmak doğamızda olan bir şey fakat kendi mutluluğunuzu da bu süre zarfında atlamamalısınız.

Sizi ne mutlu ediyor? Bunu kendinize sorun ve bu isteğinize nasıl ulaşabileceğinizi değerlendirin. Unutmayın siz mutlu değilseniz size değer veren insanlar da mutlu olmayacaklardır!

CEVAP VER