Zor Zamanlarda Motive Olabilmek İçin Başvurabileceğiniz 6 Basit Yol

2
1162

Hayatımızda rekabet, stres ve endişe ile neredeyse her gün burun buruna geliyoruz. Kurduğumuz hayaller ve hedefler arasında ara sıra hoşnutsuz bir duruma gelebilmemiz de oldukça doğal bir şey. Bunun haricinde duygusal karmaşalar veya finansal yetersizlikler de bir araya geldiğinde, stres seviyenizde bir artış gözlemlenebilir. Bazı insanlar için duygusal destek almak büyük ölçüde etkilidir. Fakat genellikle kendini dışa vurmayan insanlar için, zor zamanlar fiziksel ve zihinsel sağlık açısından zor bir dönem haline gelebilir.

Zor zamanlarda motive olmak için başvurabileceğiniz 6 basit yol

Bu zor zamanlarda kendi içinizde ilham bulabilmek önemlidir. Bu süreçte kendinizi bu şekilde motive edebilir ve geliştirebilirsiniz. Hedefinizde kararlı ve tutkulu olmanız da başarı ve mutluluğa giden yolda birbiriyle bağlantılıdır.

Sizlere zor zamanlarda kendinizi motive edebilmenizde işe yarayabilecek basit fakat önemli yöntemlerden bahsetmek isterim:

1) “Bu da geçecek” demeyi öğrenin

Ne olursa olsun, olumlu ya da olumsuz her şey gelip geçicidir. Yani bilin ki en zorlu zamanlar bile zaman içerisinde yok olup gidecektir. Dünya üzerindeki her insan kendince belli zorluklarla karşılaşmaktadır. Fakat ne kadar deneyim edinirsek bir o kadar da olgunlaşırız.

Kendinizi toparlayın ve zor zamanlarda sabrınızı koruyun. Başınıza gelecek şeyleri seçemez ya da kontrol edemezsiniz ama takındığınız tutum sizin elinizde olan bir şeydir. Uzun bir yol kat ettiğinizin farkına varın. Hatalarınızdan ders alarak doğru yolda ilerlemeye devam edin.

2) Bir amaç edinin

Her birimiz belli hedeflerin peşindeyiz. Hayatınızda başarmak istediğiniz en derin istek ve hedeflerinize yatırım yapın. Basitten başlayarak hedefinize giden yolda emin adımlarla ilerleyin.

Kendinize dürüst olun ve bulunduğunuz durumu değerlendirin. Var olan koşullarda ne kadar iş yapabileceğinizi analiz edin. Eğer finansal sıkıntılarla yüzleşiyorsanız kariyerinizde değişikliklere gitmeyi düşünün ya da eğitim kurslarına başvurun.

Hedeflerinizi yazın ve her sabah uyandığınızda yazdıklarınıza bakarak hedefleriniz için ileri adım atmaya bakın.

3) Endişelerinizden uzaklaşın

Bir kereliğine olsun endişelenmeyi bırakın ve buna ara verin. Makul bir süreyi dışarıda, doğa ile iç içe geçirin. Bir sahile veya dağlık bir yere kendinizi dinlemeye gidin. Yalnız veya arkadaşlarınızla beraber hiç fark etmez. Telefonunuzu ve diğer elektronik aygıtlarınızı kapatın ve tatilinizin keyfini çıkarın. Zihninizi açarak sizi güçlendirecek ve geliştirecek düşüncelere odaklanın. Derin nefes alın ve anın tadını çıkarın.

4) Etrafınızda sizi önemseyen insanları barındırın

Bu zor zamanlarda aileniz ve arkadaşlarınız size en iyi desteği sağlayabilir. Sizi önemseyen ve sizin başarılı olmanızı isteyen insanlarla iletişim içerisinde olun. Stresli olduğunuz süreçlerle ilgili onlarla açıkça konuşun ve onların da sizinle düşüncelerini paylaşmalarına ve size tavsiye vermelerine izin verin.

Endişelerimizin pek çoğu kendinize duyduğunuz şüpheden kaynaklanır. Olumlu insanlarla sosyalleşin ve kendinizi olumlu düşünmeye yöneltin.

Eğer ailenizden uzakta yaşıyorsanız, onları daha sık arayın. Arkadaşlarınızla buluşarak daha hafif konulardan konuşun. Motivasyon bulaşıcıdır. Neşeli ve etkin bireylerle iletişime geçtiğiniz anda siz de enerjinizi geri kazanacaksınız.

5) Kendinizi sevin

Geçirdiğiniz zor zamanlar sağlığınıza da etki edebilir. Yeterli su tükettiğinizden ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları edindiğinizden emin olun.

Her gün yeterli uyku alın ve kendinizi elektronik aygıtlardan ve dikkatinizi dağıtabilecek şeylerden uzaklaştırın. Güne erken başlayın. Sabahlarınızı basit ve stresten uzak tutun. Sıkı bir kahvaltı yapın. Düzenli egzersiz yapın ve müzik dinleyin.

En ufak başarılar bile sizin için kutlanabilir olsun. Düşüncelerinizi, duygularınızı ve size ilham veren şeyleri bir deftere yazın. Kendinizi başka insanlarla karşılaştırmayın. Elbette sizin önünüzde pek çok insan olacaktır. Başkalarından çok kendi başarılarınıza odaklanın.

İlginizi Çekebilir:  Güne Mükemmel Başlamanız İçin Uygulamanız Gereken 6 Adım

6) Hayallerinizin ve tutkularınızın peşini bırakmayın

Yaratıcı bir etkinlikle uğraşmak hem odaklanmanızı arttırır hem de size huzur verir.

Günlük endişelerinizden bu şekilde uzaklaşabilirsiniz. Unutmayın ki endişeleriniz zor zamanları atlatmanızda size hiçbir yarar sağlamayacak. Sabırlı olarak ve fırsatları en iyi şekilde değerlendirerek bu zor zamanları atlatabilirsiniz.

Resim veya müzik derslerine başlayabilir ya da en basitinden yeni bir dil öğrenmeye başlayabilirsiniz. Her zaman istediğiniz ya da iyi olduğunuz şeyleri yapmaya çalışın. Yaratıcı tarafınızı güçlendirmek ruhunuzu dinginleştirecektir.

Yeterli birikime ve sabra sahip olanlar için hayat çok daha kolaydır.

Kendinize iyi davranın. İpleri elinizden bırakmayın. Yoksa işler daha da zorlaşır. Kontrolünüz ötesinde gerçekleşen durumlar hakkında endişelenmeyi reddedin.

Hayat kimse için her an bir gül bahçesi değildir. Her birimiz hayatta iyi ve kötü zamanlar geçiriyoruz. Zor zamanlar bizleri daha cesur ve güçlü kılar. Ne kadar zor zamanlar geçiriyor olursanız olun kendinizi geliştirmeyi ihmal etmeyin. Sonunda istediğiniz huzur ve uyumu hayatınıza tekrar kazandırabilirsiniz.

Yaşayın! Sevin! ve Gülün!

2 YORUMLAR

CEVAP VER