Başarılı Bir Home Ofis Girişimcisi Olmak için 25 Tavsiye

Başarıyı ne şekilde tanımlarsanız tanımlayın, pek çok iş adamının başarılı olmasında onlara katkıda bulunmuş pek çok ortak özellik vardır. Sahip olduğunuzu düşündüğünüz her özelliğin yanına bir tik atabilirsiniz. Böylece nasıl değişip gelişe bileceğinizi de daha iyi anlamış ve görmüş olacaksınız. Eğer bütün bu niteliklere sahip değilseniz bile canınızı sıkmayın. Belirtilenlerin çoğu pratik edilerek öğrenilebilir ve geliştirilebilir şeyler. Özellikle de önünüze hedef koyan ve bunları stratejik planlamayla uygulamaya koyan biriyseniz, bunları başarmak sizin için daha da kolay olacaktır.

Yaptığınız her aktivitede olduğu gibi, yapacağınız her şeyde yapmanız ve yapmamanız gereken kesin şeyler vardır. Örneğin araç kullanabilmek için ehliyete ihtiyaç duyulması gibi. Eğer hedefiniz iş hayatında başarılı olmaksa, yine aynı durum geçerlidir. Tamamıyla gelişebilmek için yapılması gereken şeyler vardır ki işiniz başarıya ulaşabilsin. Yapılması gereken pek çok şey olsa da, bu makalede hepsini değil, belli başlı gereklilikleri bulacaksınız.

1) Sevdiğiniz işi yapın

Yaptığınız işten aldığınız zevk, finansal kazanç, istikrar ve memuniyet, işinize gösterdiğiniz çaba demektir. Yani yaptığınız işten hoşlanmıyorsanız başarıya ulaşmanız pek mümkün değildir ve neredeyse imkânsızdır.

2) Yaptığınız işi ciddiye alın

Eğer iş hayatınıza, ürünlerinize veya hizmetlerinize güveniniz yoksa, işinizde etkili ya da başarılı olmanız beklenmez. Genellikle home ofis işletme sahiplerini çoğu işlerini ciddiye almaz ya da kendilerini motive edemezler. Bunun sebebi de belirli bir ofis binasında bir şirkette veya bir fabrikada çalışmıyor olmalarıdır. Fakat işinizi ciddiye alırsanız, evden çalışarak bile iyi bir yıllık gelir elde edebilir ve iş hayatında başarılı bir yer edinebilirsiniz.

3) Her şeyi planlayın

Planlama, sadece home ofis çalışırken değil aynı zamanda gelişmek ve sürekliliği sağlayabilmek içinde alışkanlık haline getirilmesi gereken bir şeydir. İş planlaması oldukça önemlidir çünkü her koşulu değerlendirmeyi, araştırma yapmayı, bilgi edinmeyi ve bu araştırmalar sonunda bir sonuca varmayı gerektirir. İş planlaması ikinci olarak da hedeflerinizi kağıt üzerinde tutmanız ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi planlamanız bakımından önemlidir.

4) Paranızı zekice kullanın

İş girişiminin can damarı para akışıdır. Ofis malzemesi alabilmek, kullandığınız hizmetleri ödemek (elektrik, su, internet vb.), işinizi tanıtmak ve pazarlamak, araçlarınızı tamir etmek ya da değiştirmek için paraya ihtiyacınız vardır. Yani her home ofis çalışan iş sahibi, adeta birer muhasebeci olarak finansmanını en iyi şekilde kullanmalıdır. Paranızı iyi kullanabilmek ve organize edebilmeniz için finansmanınızı şu şekilde ikiye ayırın:

  1. Sattığınız ürün veya verdiğiniz hizmetler karşılığında müşterilerinizden aldığınız ücret (Gelir)
  2. Ofis malzemeleri, ürünler, ödenecek maaşlar ve işletmenizi işler durumda tutabilmesi için ödenmesi gereken diğer şeyler (Gider)

5) Satış yapın

Bir girişimci pazarlama, reklam yapma ya da tanıtım yapmanın, satış yapma kabiliyeti olmaksızın hiçbir işe yaramayacağını anlamalıdır. Tabii ki iyi bir satış elemanı olmak, reklam yapabilmek ya da halkla ilişkilerde uzmanlaşmış olmak da son derece gerekli. Ama bunlardan daha çok insanlara pazarladığınız ürünü almaları için bir çaba harcamazsanız, verilen diğer çabalar yararsız olacaktır.

6) Her şeyin müşteriler için olduğunu unutmayın

İşiniz, sattığınız ürünler ya da hizmetlerle veya bunlardan aldığınız ücretle alakalı değildir. Diğer şirketlerle rekabet ya da onların önüne geçebilmek de değildir. İşiniz müşterileriniz üzerinedir. Müşterileriniz sizin sürekliliğinizi ve gidişatınızı belirleyen kitle olacaktır. İş hayatınızda attığınız her adım, müşteri odaklı olmalıdır. Prensipleriniz, ödeme seçenekleriniz, çalışma saatleriniz, reklamlarınız, internet sitesiniz, kampanyalarınız ve daha nicesi! Ek olarak müşteri kitlenizi tanımanız gereklidir.

İlginizi Çekebilir:  Yaptığınız İşten Keyif Almanız İçin 8 Sebep

7) Kendinizi tanıtmaktan çekinmeyin (Tabii çok da ısrarcı olmadan bunu yapmanızda fayda var.)

Kişisel ya da mesleki başarı için en önemli şeylerden biri de işinizi, bireysel kabiliyetlerinizi, ürün veya hizmetlerinizi tanıtarak kitlelerin ilgisini çekebilmektir. Düşünün, eğer kimse sizi tanımıyorsa, ne sattığınızı ya da hangi ürününüzden yararlanacaklarını bilmiyorsa bunu nasıl başarabilirsiniz ki?

Kendi tanıtımınızı yapabilmek bunun için atabileceğiniz en önemli adımdır.

8) İşletmeniz olumlu bir izlenim bırakmalıdır

Eğer iş yapmayı düşündüğünüz insanlar üzerinde olumlu ve akılda kalan bir izlenim bırakmak istiyorsanız, profesyonel bir işletme izlenimi yaratmak için elinizden geleni yapmalısınız. Eğer işlerinizi home ofis şeklinde yöneten bir işletme ya da iş sahibiyseniz, ofislerin, mağazaların ve benzeri binaların müşterileri etkilemesi için sağladığı avantajdan yararlanma şansınız olmayacaktır. Bunun yerine profesyonel bir imaj çizerek en küçük detaylara bile dikkat çekmeniz gerekecektir.

9) Müşterilerinizi tanımaya özen gösterin

Home ofis olarak çalışan kişilerin karşılaştığı en yaygın durum kişisel olarak ilgi bekleyen bir kitleye sahip olmalarıdır. Ne derseniz deyin ama müşteriler bir bilgisayar ekranından ya da bir çok tuşa basmanızı isteyen otomatik telefon sekreterlerindense sizlerden direkt olarak bilgi edinmek ve ilgilenilmek isteyeceklerdir.

Home ofis bir işe sahip olan kişiler, telefonlara kendileri yanıt vererek müşterilerini tanıyabilir, bireysel ilgi gösterebilir ve bu şekilde de müşteri sadakati kazanabilir. Yapılan araştırmalara göre pek çok iş yeri yeni müşterilerden ise devamlı müşterilerden para kazanmaktadır. Yani yeni müşterileri kendinize çekmenin yanı sıra, düzenli müşterilerinize ilgi göstermeniz, günümüzde teknoloji üzerinden yürütülen ilişkilerinden daha yararlı olacaktır.

10) Yaptığınız işi teknolojiden yararlanarak bir üst seviyeye taşıyın

Yüksek teknoloji çağına kendinizi kaptırmaktan kaçınmalısınız fakat aynı zamanda da bunların size sağladığı avantajlardan da faydalanmayı bilmelisiniz. İnternetin en önemli özelliklerinden biri de bir veya iki kişi tarafından evden yönetilen bir şirketin büyük şirketlerden daha iyi bir internet sayfasına sahip olabilmesi ve aradaki farkın anlaşılmamasıdır. İhtiyaçlarınıza uyan her teknolojiye ayak uydurduğunuzdan ve bunlardan faydalandığınızdan emin olun. Sizin için en iyi teknoloji size en çok yararı dokunan olacaktır ve müşterilerinizde de iyi bir izlenim bırakacaktır.

11) Oluşturacağınız iş kadrosu en iyi kalitede olsun

Kimse başarılı bir işi yalnız kuramaz. Sizin kadar takımınızın da kendini işe adaması başarı için şarttır. Kadronuz ya da takımınızda aile üyeleriniz, arkadaşlarınız, tedarikçileriniz, iş anlaşmalarınız, çalışanlarınız, yerel yönetimler ve kurumlar da olabilir. Tabii ki en önemli takım çalışanlarınız müşterileriniz ve alıcılarınız olacaktır. Bu bireylerinin her birinin işinizin geleceği için söz sahibi olması gereklidir.

12) İşinizin ehli olarak bilinin

Çözülmesi gereken bir sorun olduğunda birilerinin tavsiyesini ya da alanında uzman olan birinin yardımını bekliyor musunuz? Her zaman size en doğru bilgiyi ve yardımı yapabilecek birini istersiniz ve doğal olarak da bu kişinin sorunu çözebilecek bir uzman olmasını beklersiniz. Örneğin musluğunuz akıtıyorsa bir tesisatçıyı ararsınız ya da dişiniz ağrıyorsa bir dişçiye başvurursunuz. Yani işinizde ne kadar uzmanlaşırsanız o kadar tanınmış hale gelirsiniz ve satış ve pazarlamada daha iyi fırsatlarla karşılaşabilirsiniz. Yeni ve kalifiye satış elemanları bulmaktansa, kendi uzmanlığınızı konuşturun.

İlginizi Çekebilir:  Evde Yemek Yaparak Para Kazanmak

13) Rekabet ortamı yaratın ve bundan faydalanın

Evden yönetilen bir iş eşsiz satış önerileri gerektirir. Yani asıl soru şudur: “Neden bu insanlar benimle iş yapmak istesin ya da başka biriyle iş yapmaktansa benim ürün ve hizmetlerimi kullansın?”. Diğer bir deyişle sizi rakiplerinizden ayıran şey nedir? Daha iyi bir hizmet mi? Kalite mi? Daha uzun mesai saatleri mi? Geniş ödeme seçenekleri mi yoksa düşük fiyatlar mı? Ya da belki de bunların hepsinin birleşimi olabilir.

14) Kendinize yatırım yapın

En başarılı girişimciler pazarlama kitapları, dergileri, gazeteleri ve internet siteleri ve yayınlarını okurlar ki bu öğrendikleri pazarlama yeteneklerini ve anlayışlarını geliştirsin. Mesleki derneklere ve kulüplere katılırlar ve diğer yetenekli iş adamlarının başarı sırlarından yararlanarak hedeflerini ve amaçlarını belirlerler. Ayrıca bu alanlarda uzmanlaşmış olsalar bile seminerlere, atölyelere gider ve eğitim kurslarına katılırlar. Bunları yapmalarının sebebi ise eğitimin uçsuz bucaksız bir yol olmasıdır. Bazı şeyleri daha az zaman ve çaba ile daha iyi bir şekilde yapabilmek için keşfedilecek pek çok yöntem vardır. Kısacası bu kimseler kendilerine yatırım yapmaktan vazgeçmezler.

15) Uzlaşmacı olun

Hemen hemen hepimiz, kuru temizlemedeki kıyafetimizin aynı gün içerisinde teslim edilmesini, ATM’lerde paramıza hemen erişebilmeyi ve hizmetlerimizin hızlı olmasını beklediğimiz bir çağda yaşıyoruz. Yani iş yaptığınız insanların işleri ağırdan almamalı ve bu insanların hayatlarını kolaylaştırabilecek hizmetler ve ürünler sağlayabilmelisiniz.

Müşterileriniz size, onca zorlukla kazandıkları parayı verirken, o insanlara karşı olan sorumluluğunuzun farkında olun. Sizlerle iş yapan insanların işini kolaylaştırmak ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında bilgili ve erişilebilir olmanız demektir. Müşterilerin bekledikleri şeyleri istenen zamanda karşılayabilmelisiniz.

16) Sağlam bir itibara sahip olun

Home ofis çalışan kişilerin en elle tutulur ve pazarlanabilir değerlerinden biri de iyi bir itibara sahip olmaktır. İyi bir itibarı satın alamazsınız. Bunu ancak verdiğiniz sözleri tutarak kazanabilirsiniz. Eğer Perşembe gününe kadar teslim edeceğinize söz verdiğiniz bir ürün varsa, bunu ertelemek ya da geciktirmek için hiçbir bahane yeterli değildir. Eğer bir şeyi tamir edecekseniz, vereceğiniz süre tutarlı olmalıdır. Tutarlılık bu durumda en önemli etkendir. Eğer verdiğiniz süre ile teslim süreniz birbirini tutmazsa, müşterilerinizin size ve yaptığınız işe güvenmesi için bir neden kalmaz ve güven olmadan da iyi bir itibara sahip olamazsınız.

17) Ürünlerle ilgili izlenimlerinizi paylaşın

Ürünün özelliklerini pazarlamak deneyimsiz ve özenti girişimciler içindir. Fakat satın alınan bir ürünün kullanıldıktan sonra kullanıcının ürün ve servislerden nasıl yararlandığını paylaşmak daha önemlidir. Tanıtımınız, satış sunumlarınız, basılı pazarlama kaynaklarınız, ürün paketlemeniz, internet siteniz bu durumdan yararlanabilmeniz için eşi bulunmaz yerlerdir. Müşterileriniz ürünlerinizi kullanan ya da hizmetlerinizden yararlanan kişilerin izlenimlerini ve görüşlerini merak edecektir ve bu görüşler ne kadar olumlu olursa, ürünlerinize de bir o kadar dikkat çekersiniz.

18) Kendinizi dahil edin

Sizi ve işinizi destekleyen insanların içine kendinizi dahil edin. Yerel hayır kurumlarına ya da derneklere katılarak bile bunu yapabilirsiniz. Yerel halkı eğitmek ve geliştirmek üzerine uygulanan programlara ya da çalışmalara da dahil olabilirsiniz. İnsanların bilinen, sevilen ve saygı duyulan ve insanlara yardımcı olan iş adamlarıyla çalışmak isteyecekleri bir gerçektir.

19) Dikkat çekin

Küçük işletme sahipleri uzun süreli ve tekrarlanması gereken tanıtım aktivitelerine zaman, para ve enerji harcayamazlar. Eğer harcarım diyorsanız, büyük ihtimalle daha hedefinize ulaşamadan parasız kalacaksınız. Bunun yerine, gerçekleştireceğiniz her tanıtımsal etkinlik cebinize parayı geri koyabilmeli ki daha fazla ilgi çekerek işletmenizi büyütmelisiniz.

İlginizi Çekebilir:  Girişimcilik Niteliklerine Sahip Olabileceğinizi Gösteren 5 İşaret

20) Pazarlama bir sanattır

Etkili pazarlama hiç şüphesiz her home ofis iş sahibinin geliştirmesi gereken bir yeteneğidir. İş hayatında, pazarlama yetenekleri günlük olarak kullanımdadır. Unutmayın ki pazarlama sanatında ustalaşmak, sizi başarıya götüren yola atılacak olan büyük bir adımdır. Bunu yaparken hem siz hem de müşterileriniz kazanan taraf olmalıdır ki müşteri memnuniyeti sağlanarak daha hızlı bir şekilde ilerlenilebilsin.

21) Başarıya ulaşmak için çalışma alanınızı tasarlayın

Home ofisinizi, en yüksek performansı ve verimi alabileceğiniz şekilde dikkatlice planlayın ve tasarlayın. Gerekirse bir uzman yardımına bile başvurabilirsiniz. Mümkünse iş alanınız ile evinizin kalan kısımlarını birbirinden ayırın. Eğer bu mümkün değilse herhangi boş bir odayı iş alanınıza dönüştürmeyi düşünebilirsiniz.

22) Planlı olun, planlı kalın

Planlı kalabilmek sadece masanızda birkaç sayfa kağıt bulundurmak değildir. Asıl olay işinizi nasıl yöneteceğinizi düzenli bir şekilde organize edebilmenizdir. Yapacağınız şeyleri ne zaman ve nasıl gerçekleştireceğinizi size gösterecek bir sisteme sahip olmalısınız. Yani tam mesai ya da 3 saatlik mesai süresince en fazla ne kadar verim alabileceğiniz üzerinde bir plan yapın. Yapılacaklar listesi hazırlamak bunun için küçük ama önemli bir adım olabilir. Böylece yapılacak önemli işleri aklınızda tutabilirsiniz. Kişisel ve mesleki durumlar için bir ajanda kullanmak da günlük planlarınızı, buluşmalarınızı düzen içerisinde tutmanızı sağlayacaktır. Tek bir ajanda üzerinde aile ve arkadaşlarla geçireceğiniz zamanları da dahil etmek oldukça önemlidir ki tam anlamıyla planlı ve organize bir hayat yaşayabilin.

23) Kendinize zaman ayırmayı unutmayın

Saatlerce tükenene kadar çalışma isteği bazı iş sahiplerinin problemlerindendir. Size mesainizin bittiğini söyleyecek bir yöneticiniz olmadığından, hırsla fazladan çalışmak isteyebilirsiniz. Home ofis çalışan her insan günlük iş programında rahatlayabileceği, yemek arası verebileceği boşluklar bırakmalıdır. Ve hatta bazı günlerde kendine tatil izni verebilmelidir. Evden çalışmaya başladığınızda, en kısa zamanda bir iş programı hazırladığınızdan emin olun. Gününüzün her saatini doldurmaktan kaçının. Kendinize bir ya da iki saat ayırın. Sadece çalışmak ve kendinize zaman ayırmamak sizi çabucak tüketecektir ve huysuz bir müşteri hizmeti de kitlenizin isteyeceği bir şey değildir.

24) Yapacağınız işleri sınırlandırın

Pek çok iş sahibi belirli bir iş ile uğraşmaktansa her alana el atmaya meyillidir. Bu kişiler yapabildikleri kadar fazla iş yapmaya çalışırlar. Bu aynı anda pek çok şeyi yapma yeteneği başarılı girişimciler arasında yaygın olan bir özelliktir. Fakat arada bir duraklayıp kendinizi sadece bir alana adamanız ve bu alanda uzmanlaşmanız gerekebilir.

25) Sürekli takipte olun

Müşterilerle sürekli bir iletişim içerisinde ve iş anlaşmalarıyla temas halinde olmak her home ofis iş sahibinin yapması ya da yapmaya başlaması gereken bir şeydir. Sürekli ve istikrarlı takip, müşterilerinizle ilişkinizi güçlendirir, her satışınızın değerini arttırır, sürekli müşterilerinizin alım sıklığını arttırır ve tedarikçilerinizle güçlü bir ilişki kurmanızı sağlar. Sürekli takipte kalmanız özellikle de varolan kitleniz açısından önemlidir. Bir ürünü ya da hizmeti pazarlamak kolaydır fakat müşterilerin sürekliliğini ve istikrarını sağlayabilmek asıl zor olan şeydir.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz