Başarılı Bir Reklam ve Tanıtım Planı Uygulamak

Sizce yaklaşık 3500 kişiye ulaşacak 6000 TL’lik broşürlerle mi yoksa aynı parayla 750.000 kişiye ulaşabilecek şekilde gazetede reklam vermek mi daha iyidir?

Aslına bakarsanız ulaşılan kitle sayısı değil, reklamınızda verdiğiniz mesaj ve belirtilenler daha önemlidir. Eğer reklamınız yeterince iyiyse elbette ki gazete reklamları daha yararlı olacaktır. Eğer broşürleriniz direkt olarak hedef kitlenize teslim ediliyorsa (ki bu durum pek de mümkün değildir), posta kutusuna bırakılacak broşürler de tercih edilebilir.

Ama aslına bakarsanız, iyi bir reklam planına sahip olana kadar paranızı cebinizde tutun. Bir reklam planı yapmadan önce cevaplamanız gereken bazı önemli sorular var.

Mesela;

Müşterileriniz için önemli olan şey nedir?

Diyelim ki ben potansiyel bir müşteriyim. Sizinle çalışmamı istiyorsunuz. Peki, neden sizin firmanızı neden umursamalıyım? Sizde benim işime yarayabilecek ne var? Reklamların çoğu okuyucuların, izleyicilerin ya da dinleyicilerin dikkat kesilerek reklamları dinlediği varsayılarak ortaya konur. Fakat kitleler onlarla direkt olarak konuşulmadığı sürece reklamları görmezden gelme eğilimine sahiplerdir. İlk yapmanız gereken reklamı yayınlayacağınız ağı seçmek değil, vereceğiniz mesajı seçmek olsun.

İkna edici olabilir misiniz?

Pek çok reklam kitleler üzerinde pek etkili değildir. Çünkü reklam çok fazla şey içerdiğinden kitlelerin dikkatini ve ilgisini çekmez. Bazen de verilen reklamlar o kadar basit ve sönüktür ki insanlar bu reklamları ciddiye almaya tenezzül bile etmez. Örneğin bir araba servisine sahipseniz, “Arabaları tamir ederiz” reklam başlığı seçimi sizin için korkunç bir seçenek olabilir.

İhtiyaç sahiplerine sesinizi duyurabiliyor musunuz?

Diyelim ki “Arabaları tamir ederiz” başlığı ile reklam veren firma aslında BMW 2002 modellerinin tamirinde usta. Ve diyelim ki BMW 2002 modellerinde en yaygın sorunlar karbüratör kaynaklı. Eğer siz başlığınızı “BMW 2002 sahiplerinin dikkatine: Karbüratörünüzün yaşattığı problemlerden bıktınız mı?” şeklinde atarsanız, bundan şikâyetçi ve ihtiyaç halindeki araç sahiplerinin dikkatini çekmiş olursunuz. İçerikte ise bu model için sizde bulunan yeni karbüratörlerden bahsederek reklamın performans ve güvenilirliğini arttırabilirsiniz. Reklamınızın kapanışını ise, “Çıktığınızda sanki tamamen farklı bir araba kullanıyor gibi olacaksınız.” Şeklinde bitirebilirsiniz. Eğer bölgenizdeki BMW kullanıcılarının adreslerine sahipseniz direkt olarak onlara broşür yollayabilirsiniz. Eğer böyle bir listeye sahip değilseniz gazetede reklam vermek sizin için en iyi ikinci seçenek olabilir.

İlginizi Çekebilir:  Markanızı Tanıtmak İçin Instagram Kullanmayı Düşündünüz mü?

Ne kadar kalıcı olabilirsiniz?

Bazı reklamlar ilişkileri kuvvetlendirirken bazıları bilinirliğinizi arttırır. Eğer potansiyel müşterilerinizle bunları sağlayabilmenize yetecek kadar finansal kaynağınız yoksa markanızı geliştirecek finansmana sahip olana kadar müşterilerinizin dikkatini üzerinize çekecek reklamlar vermelisiniz.

Vermek istediğiniz mesaj ne kadar önemli?

Eğer reklamınızın hemen sonuç vermesini istiyorsanız, teklifiniz kısıtlı zaman içermelidir. Bu teknik aynı anda hem sizin lehinize hem de aleyhinize çalışacaktır. Müşteriler belli durumları erteleyebildikleri kadar ertelerler. Bu sebeple kısıtlı süreye sahip teklifler fırsatı kaçırma korkusundan ötürü daha fazla dikkat çekebilir. Fakat aynı zamanda kitleler kısa süreli reklamları akıllarında çok da fazla tutmazlar. Sonuç olarak, kısıtlı süreye sahip tekliflerle uzun vadeli farkındalıklar yaratmak oldukça zor bir iştir.

Reklamınızın en etkili kısmı neresi?

Diyelim ki çamaşır deterjanı reklamı veriyorsunuz. Sizi diğerlerinden farklı kılan ne? Onların çıkaramadığı hangi lekelerde iddialısınız?

Ayrıca, güçlü rakiplerinizin reklam amacıyla kullandığı ağlardan kaçının ve onların kullanmadığı medya organlarına başvurmayı deneyin. Bunu yaparken vereceğiniz mesaj güçlü olsun ve ürününüzün ya da hizmetinizin güçlü yanlarını göstermeyi unutmayın.

Satın alma döngünüzün süresi ne kadar?

Verdiğiniz reklamın sonucunu görebilmeniz, ürününüzün satın alım döngüsüne bağlıdır. Örneğin restoran reklamları dikiş makinesi reklamlarına kıyasla etkisini daha çabuk gösterir. Çünkü günümüzde yemek yenebilecek iyi bir yer arayan insanların sayısı, dikiş makinesi arayanlardan fazladır. Aynı şekilde yılda iki kere aldığımız bir ürünün reklamı da yılda bir kere alınan bir ürününkinden daha fazla olacaktır. Unutmayın, müşterileriniz reklamınızla olabildiğince sık karşılaşsın ki markanız akıllarında kalıcı olabilsin.

Reklam için hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz