Daha Verimli Çalışmak için Yapılması Gereken 3 Şey

İçinde bulunduğumuz sosyal medya ve modern teknoloji çağında, zaman içerisinde odaklanma yetimizi kaybediyoruz. Hiper aktivite ve dikkat bozukluğu teşhisi konmuş insanların sayısının gün geçtikçe artması şaşırtıcı değil fakat her zaman odaklanma problemi için illa ki tıbbi olarak teşhis edilmek gerekmiyor.

Dikkat bozukluğunuz olsun ya da olmasın, sizin de odaklanma sorununuzun olma ihtimali oldukça yüksek ve bu da sizin hatanız değil. Günlük yaşantınız dikkat dağılması üzerine kurulu durumda. Bir fikir üzerine derinden odaklanabilme yetisi, günümüzde nadir hale gelen bir durum haline gelmiş durumda.

İmal edilen ürünler, önceden ekonomimize giriş yapan materyaller halinde iken, şimdi ise fikirler ürün haline geldiler. Başarılı olmanın tek yolu ise piyasadaki fırsatlara cevap verebilecek birikime sahip olmak ve fikirleri olabildiğince kısa sürede hayata geçirmek.

Hayatlarımızı kolaylaştırması ve geliştirmesi gereken teknolojinin derinliklerine daldıkça, dikkatlerimizin dağılmasında, zihinsel enerjimizin baltalanmasın da, odaklanma yetimizin ve entelektüel verimimizin azalmasında bir artış olduğunu bariz bir şekilde görüyoruz.

Verimli olabilmemiz için daha fazla araca fakat daha az zihinsel berraklığa sahip durumdayız. Tükettiğimiz her ürün ve hizmet, daha fazlasını isteyerek geri dönmemiz için zekice tasarlanmış durumda. Günümüzde, sahip olduğumuz teknolojileri planlayan bazı takımlar bulunmakta ve bu takımlardaki kişilerin tek görevi bizlerin linklere tıklamamız, paylaşmamız, izlememiz, tüketmemiz için belli stratejiler ortaya koymak.

Biz elektronik aygıtlarımıza gömüldükçe, aslında bildiğimizden çok daha fazla erişim noktalarına açılıyoruz. Artık sosyal medya kullanan bireylere ulaşabilmek için pek çok yol var. E-posta adresleri, sosyal medya hesapları, uygulamalar ve cep telefonları bunlardan sadece birkaçı.

Hiç şansımız yok!

David Rock, “İşteki Aklın” kitabında bununla ilgili “Dikkat dağılması bize ‘Dikkatini şimdi, şu an topla; bu tehlikeli olabilir’ diye fısıldayan bir uyarıdır” diyor. Beynimizin verdiği reaksiyon otomatiktir, yani durdurulamazdır. Dikkat dağınıklığının üstesinden gelmek için bir insan olarak kurşungeçirmez gibi bir şey olmak gerek. Ya da insanüstü bir varlık. İrade maalesef bunun için yeterli değil. Otokontrol ve kendini yenmek için yapılan egzersizler faydasızdır ve çoğunlukla başaramayıp kendinize sinirlenmenizle sonlanır.

İlginizi Çekebilir:  Hayatınızdaki Stresi Azaltacak 7 Basit Adım

Fakat yine de sürekli bir şekilde kendimizi kandırma halindeyiz. Her seferinde “Bu sefer farklı olacak, bu sefer sıkı çalışacağız” diye kendimize söz verip, sonrasında son 2 saati Facebook’ta geçirdiğimizi fark ediyoruz. Burayı iyi dinleyin: dikkat dağınıklığının üstesinden gelmek iradeyle alakalı DEĞİLDİR. Bundan daha kurnaz olmanız gerekebilir.

“Gizli formül” daha fazla irade sahibi olmak ve daha üretken olmaktır. İyi haber şu: Eğer kapsamlı bir süreç içerisinde tek bir şeye odaklanmayı öğrenebilirseniz, akranlarınızın ve alanınızdaki insanların %99’unun önüne geçebilirsiniz. Dikkatinizi sadece tek bir konuda tutmaya devam etmek bunun için yeterlidir.

Derinden odaklanabilmek 21. Yüzyılın süper gücü. Eğer bunu dizginleyebilirseniz,  birçok insanın sahip olmayacağı bir güce sahip olacaksınız. Odaklanmak, üstünde çalışılması gereken bir yetenektir. Bir yeteneğinizi eğitmek ve güçlü kılmak için bir set alışkanlık yaratmalı ve edinmelisiniz. Öncelikle nasıl odaklanmanız gerektiğiyle ilgili kendinizi eğitmelisiniz. Çünkü odaklanmak ve dikkatinizin dağılması bir kas gibidir. Esnettikçe kullanmanız kolaylaşır.

İşte size günlük yaşamınızda odaklanmaya çalışmanızda yardımcı olacak 3 pratik çözüm:

1) Sabahları ilk 20 dakika telefon kullanmak yok

Gününüze internetin kara deliğine çekilerek anlamsız dedikodular ya da önemsiz meselelerle başlamak yerine bu 20 dakikayı kendinize ayırın. Uyanın ve kendi düşüncelerinizin gününüzün gidişatını etkilemesine izin verin. Meditasyon yapmak da önemli bir tekniktir fakat duşta veya kahvenizi yudumlarken kendinize zaman ayırmak daha kolay olsa gerek.

Arkasında bir başkasının gündemi olan ekrandan gelen ışığın dikkat dağıtıcılığı olmaksızın, kendinizi amaç ve hedeflerinize adayın. Teknoloji kendisinden başka bütün alternatifleri yok eder. Bir kere içine çekildiğiniz anda dışına çıkmanız zordur.

2) Teknolojiden uzak Pazar günleri

Ya da Cumartesi. O kısım size kalmış. Kendinize haftada bütün dikkat dağıtıcı şeylerden uzak bir gün ayırın.

İlginizi Çekebilir:  Milyarder Olmanın 7 Sırrı

Ne yapmak istediğiniz tamamıyla sizin kararınız. Önemli olan zaman içinde zayıflamış olan bu “kaslarımızı” kuvvetlendirmek.

Neye odaklanmayı ya da neyi görmezden gelmeyi seçmeniz, yaşam kalitenizi tanımlar. Kim olduğunuz ve ne hissettiğiniz ise neye odaklandığınızdır. Eğer sürekli bir teknolojik kürenin içerisindeyseniz, olanları diğer açılardan nasıl görebilirsiniz ki? Kendinizi oradan uzaklaştırmadan kendi fikirlerinizle insanların fikirlerini nasıl birbirinden ayırabilirsiniz?

3) Ne işten önce ne de işten sonra internet yok.

Wi-fi ve 4,5G evreninde yaşıyor olmamız her zaman internette olacağımız anlamına gelmiyor. “E-postalarıma bakacağım” ise en büyük hatalardan biri çünkü saatler sonra kendinizi internetin içerisine çekilmiş bir halde bulacaksınız. Yapmanız gereken şey modeminizi güçlü bir ritüelin sembolü olarak kapatmak.

Odaklanma yeteneğinizin onu eğitmeye kendinizi adamanız kadar güçlü olduğunu düşünmek oldukça motive edicidir. Eğer 21. Yüzyılda dimdik ayakta durup alanınızda başarılı olmak istiyorsanız,  nasıl derinden odaklanabileceğinizi öğrenmeniz gerekecektir.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz