İşlerinizi Ertelemeyi Bırakmanın 11 Yolu

İşleri ertelemek herkesin yaptığı bir şeydir. Bir kere alışkanlık haline geldi mi kurtulmak oldukça güç olabilir. Verimli bir insan düşündüğünüzde zihninizde canlanan model muhtemelen hiç çaba sarf etmeden ve işleri ertelemeden çalışan biridir.

Fakat gerçek şu ki en üretken insanlar bile bizler gibi bu erteleme süreçlerinden geçmişlerdir. Aradaki fark onların hesaplı bir şekilde ilerleyerek bu durumun üstesinden gelebilmiş olmalarıdır. Önce neden işleri ertelediklerinin temeline inip sonra bu alışkanlık haline gelmeden gerekli önlemleri alırlar. Bu makalenin içerisinde yer alan 11 yol ile siz de bu alışkanlığınızdan kurtulabilirsiniz.

Pek çok insan bir işi tamamlamak için gerekli ruh halinde olmadıklarından, yada bu durumu bahane ederek yapacakları işleri erteler. Bunu yaparak aslında sonsuz bir döngünün içerisine girerler. Eğer bir işi tamamlamak için havanızda değilseniz o zaman kendinizi diğer işlere yönlendirin. Nefes alabilmek için ara verdiğinizde kaybettiğiniz zaman için suçlu hissetmeyin. Bu ruh halinizi daha da kötüleştirir ve işlerin son teslim tarihi yaklaştıkça, ertelediğiniz işlerden daha da pişmanlık duyarsınız.

İşleri ertelemekten vazgeçmeniz aslında kolay bir iştir. Sadece ruh halinizin kontrolünü sağlayın ve bu bitmez tükenmez kısır döngüden kurtulun. Doğru ve yerinde stratejilerle ipleri elinize alabilir ve işlerinizi yoluna koyabilirsiniz. Bunu yapmanızda aşağıdaki maddeler size yardımcı olacaktır.

1) Nedenlerinizi sorgulayın

Eğer çalışmak için havanızda değilseniz, ertelemeye başvurursunuz. Fakat sorun ara vermek ya da bir şeyler yemek gibi kolay bir çözüme de sahip olabilir. Tabii takımınızın bütün yükünü sırtınızda taşımanız veya işinizden memnun olmamanız gibi karmaşık sorunlar da buna sebep oluyor olabilir. Her ne olursa olsun kendinizi işleri ertelediğiniz için cezalandırmak yerine, bunu neden yaptığınızı sorgulayın. Bunu yaparak işinizi tamamlamak için oldukça verimli bir adım atabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir:  Daha Verimli Çalışmak için Yapılması Gereken 3 Şey

2) Engellerden kurtulun

İşe koyulmadan önce önünüze çıkabilecek engelleri dikkatlide düşünün. Sonrasında ise sizi engelleyecek bir sorun kalmayacak şekilde bir plan hazırlayın. Tamamlamanız gereken küçük çaplı işleri bitirdikten sonra asıl görevinize dönmek buna örnek teşkil edebilir. İleriyi planlayarak odağınızı koruyabilir ve boş zaman harcamaktan kaçınabilirsiniz. Çünkü odaklanmanızı tekrar kazanmak, odaklanmaktan daha zordur.

3) Ne olursa olsun işe hemen koyulun

Her ne kadar yapmayı sevdiğiniz bir şey olsa bile, bazen tamamlanması gereken bir işe başlamak zor olabilir. Kendinizi boş bir Word sayfasına bakarken ya da boş boş etrafı izlerken bulabilirsiniz. İlk adımı atmak zordur. Fakat ilk adımı attığınız anda ruh haliniz anında yükselişe geçecektir. Eğer başlamanın zorluğu gibi düşüncelere dalarsanız, başlamak için kendi cesaretinizi kırmış olursunuz. Ne olursa olsun sadece başlayın gitsin. Bir kere başladınız mı gerisi gelecektir zaten.

4) Yapacağınız işi parçalara ayırın

Bazı zamanlarda ertelemeye başvurmamızın sebebi de projenin büyüklüğünden korkulmasıdır. Bu korkumuzu daha küçük bir seviyeye indirmek için, işi parçalara bölmeyi deneyin. Hızlıca bitirebileceğiniz kısımları bularak bunu yapabilirsiniz. Böylece bu ufak çaplı işler tamamlandıkça, proje gözünüzde eskisi kadar büyümeyecektir.

5) Çalışmak için doğru ortamı seçin

Kalan her şeyi doğru yapsanız da yanlış ortamda çalışmak sizi ertelemeye itebilir. Kendinizi televizyon ve elektronik aygıtlardan, arkadaşlarınızdan ve gürültülü mekanlardan uzak tutun. Herkes böyle mekanlarda odaklanamaz. Öncelikle size uygun olan bir ortamda çalışarak disiplin edinmeniz gerekecektir.

6) Küçük zaferlerin tadını çıkarın

Yapacaklarınız arasında bir şeyin eksilmesi bile aslında küçük bir başarıdır. Kendinizi ertelemekten alıkoymak için başarı hissini deneyim etmeniz gerekir. Bu küçük zaferler beyninizdeki ödüllendirme ve motivasyon alıcılarını devreye sokar. Androjen alıcıları testosteronun etkisini ve öz güveninizi arttırır. Hem de aldığınız bu motivasyonla tam gaz ilerleyebilirsiniz. Bazen yapacaklarınız listesinden ufak çaplı birkaç şeyi silebilmek bile zihinsel sağlığınızı güçlendirebilir. Unutmayın, küçük işler büyüklerinden kaçınmak için değil, öz güveninizi ve çalışma ivmenizi arttırabilmek içindir.

7) Gerçekçi olun

Kendinize gün içerisinde yapacağınız şeyler üzerine pek de gerçekçi olmayan hedefler koymak cesaretinizi kırar ve ertelemek için var olan isteğinizi tetikler. Eğer hedeflerinizi gerçekçi tutarsanız çalışmanızın devamını sağlayabilecek olan olumlu tutumunuzu korumuş olursunuz.

İlginizi Çekebilir:  Her Şeyi Yapabileceğiniz Konusunda Motive Edecek 50 Düşünce

8) İç sesinizi kontrol altına alın

Kendimizi “Ertelemeyeceğim” diye telkin etmek aslında erteleyeceğimizi gösterir. Yapılan bir araştırma da katılımcılara beyaz bir ayı düşünmemeleri söyleniyor. Ama size düşünmemeniz söylenen bir şeyi düşünmemek aslında imkansıza yakındır. Burada yapmanız gereken şey ilgilinizi tamamıyla alakasız ve olumlu bir konuya yönlendirmenizdir. Kendinize ertelemeyeceğinizi söylemektense o gün içerisinde yapacaklarınızı ve bittiğinde ne kadar güzel hissedeceğinizi düşünün. Böylece zihniniz kaçındığınız davranış tansa yapacaklarınıza yönelecektir.

9) Mükemmeliyetçi olmayın

Yazarların pek çoğu sayısız saatlerini karakterler ve olaylar üzerinde düşünerek geçirirler. Ve hatta bu süreç içerisinde kitaba asla dahil etmeyeceklerini bildikleri şeyler de yazarlar. Bunu yapmalarının sebebi ise fikirlerin gelişmek için zamana ihtiyaç duyduğunu bilmeleridir. Burada yapmanız gereken şey, fikirleriniz ne kadar mükemmeliyetten uzak olursa olsun başlamak ve gelişmek için zaman verebilmektir. Ünlü yazar Jodi Picoult bununla ilgili olarak “Kötü yazılmış bir sayfayı düzenleyebilirsiniz fakat boş bir sayfayı düzenleyemezsiniz” demiştir.

10) Sonuçlara odaklanın

Dişçiye gitmeyi sevmiyorsunuz diyelim. Pek çok kişi sevmez. Peki, neden gidiyorsunuz? Çünkü bu sizin sağlığınız için gerekli bir şey değil mi? Aynı düşünce tarzı üstesinden gelinmesi gereken zorlu bir işte de gerekir. Başlarken sizi endişelendirebilir ve bunaltabilir. Fakat odaklanacağınız şey bu olmasın. İşler tamamlandıktan sonra ne kadar iyi hissedeceğinizi ya da işi son dakikaya bıraktığınızda ne kadar kötü hissede bileceğinizi düşünün.

11) Kendinizi affedin

Zamanınızı boşa geçirip işleri ertelediniz diye dizlerinizi dövmenin manası yok. Kendinizi cezalandırmanın gelecekte aynı şeyleri yapmamak için size yardımının dokunduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Ama aslında bunun etkisi tam aksi olacaktır ve kendinizi aynı döngü içerisinde bulacaksınızdır.

Tüm bunları bir araya getirin.

Erteleme alışkanlığından kurtulmanın püf noktası bunun hissettiğiniz duygulardan kaynaklanmasıdır. Size yukarıda belirttiğimiz stratejilerle bu kısır döngüden kurtulabilir ve öncekinden daha üretken ve başarılı bir iş hayatı deneyim edebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir:  Milyarder Olmanın 7 Sırrı

Sende işlerini erteliyor musun? Peki bu yazıyı okuduktan sonra senin için en geçerli madde hangisi?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz