Kaliteli Ürün Tedariki için Piyasayı Nasıl Takip Etmeliyiz?

Hızla gelişmekte olan toplumumuzda, tüketiciler de gittikçe daha talepkar hale geliyor. İhtiyaç duyulan ürünlerin artık daha büyük, iyi, hızlı, küçük, çok özellikli ve tabii ki de uygun fiyatta olması bekleniyor. Yani kaliteli bir ürün geliştirirken veya elinizdeki ürünü geliştirmeye çabalarken tüketicilere ve onların ihtiyaçlarına kulak verip aynı anda da piyasanın yeni eğilimlerini takip ederek ürününüzün ya da yaptığınız yeniliğin piyasada yer edinmesini sağlamanız gerekecek.

Müşterilerinizin isteklerine hizmet eden bir ürün temin ettikten sonra ise, ürününüz başarıya ulaşacak ve insanlar üzerinde olumlu bir etki bırakacaktır.

Müşterilerinizin sesine kulak verin

Tüketici ihtiyaçlarını öğrenmenin yollarından biri de anket yapmak ve hedef kitlenizle iletişime geçmenizdir. Bunu sosyal medya, açık hava etkinlikleri, satış elemanlarını müşterilere anket yapmaya gönderme ve online anketler düzenleme yoluyla başarabilirsiniz. Etkili proje yönetimi, müşterilerinizin güvenini kazanarak olumlu ya da olumsuz düşüncelerini size açabilmeleri için doğru soruları sormayı öğrenmek ve bilmek ile başlar.

Aynı zamanda müşterilerinizin sizlerin onları dinlediğinizi ve ciddiye aldığınızı hissetmeleri oldukça önemlidir. Onların sorunlarına yol göstermek ve hayatlarını kolaylaştırmak istediğinizi anlamalarına yardımcı olmalısınız. Müşterilerinizin yaptığı değerlendirmeler size daha derin sorunların üstesinden gelmenizde yol gösterecektir.

Eğer ürününüz bu köklü sorunlara bir çözüm getirebiliyorsa, şirketinizin verimliliğini ve alt yapısını bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz.  Ayrıca şu anda oldukça memnun görünen müşterilerinizin de doğrulayacağı üzere, sizinle aynı sorunları paylaşan diğer firmalar da sizinle aynı sonuca ulaşmak için ürünlerinize talip olacaklardır.

Piyasayı yakından takip edin

Kişisel bilgisayarlar ve internetin yaygınlaşması dünyayı değiştiren dönüm noktaları arasında. Altmışlı yıllarda Rusların uzaya çıkan ilk ırk olacağı belli olduğunda, sözde “uzay yarışı” kızışmıştı. Sizin iş piyasanızda, yıldızlara ulaşma dediğimiz tabiri amaçlanmıyor olabilir ama piyasa araştırması şirketinizi bu yarışta önde tutabilmek için gereken en önemli faktörlerden biridir.

İlginizi Çekebilir:  Yeni Kurduğunuz İşinizi Nasıl Tanıtırsınız?

Hatırı sayılır derecede faydası olmasına rağmen, hedefe ulaşmak her zaman en önemli olan şey değildir. Başkalarının hatalarını ve başarısızlıklarını dinleyerek bundan yararlanmak her zaman önemlidir. Günümüzün medyası da bu tarz haberler yapmaya oldukça düşkündür. Hatalardan ve başarısızlıklardan ders almak, şirketinize bir adım öne çıkma şansı verebilir ve bu şekilde şirketinize yeni değerler katarak başarısız olduğunuz alanlara yeni çözümler getirebilirsiniz.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, proje yönetimi müşterilerinizin sesine kulak vererek ve piyasanın düşüş ve yükselişine ayak sağlayarak, insanların ve şirketlerin satın almayı isteyeceği ürünler tedarik etmek ile bağlantılıdır. Müşteriler çözüm gerektiren problemlerine yol göstereceğine güvendikleri şirketlere, ürünlere ve insanlara ihtiyaç duyar.

Bu ihtiyaç koli bandı, pas sökücü ve hatta insanları etkin olmaya teşvik eden bir hizmet olsa dahi, kişisel ve şirketsel bakımdan ürününüze duyulan bir ihtiyaç mutlaka olacaktır.

İnceleme ve strateji üretme

Etkili piyasa araştırması ve müşteri sadakati stratejileri şirketinizin yenilenmesine ve hızla büyüyen ihtiyaçlara sunulacak var olan ürününüzün geliştirilmesi veya değiştirilmesi için önemlidir. Etkili piyasa araştırması, ürününüzü buna gerçek anlamda ihtiyacı olan müşterilere sunabilmek için rekabet içerisinde bulunduğunuz çevrenizi tanımanızı ve hedeflenen piyasa planını veya dağıtım stratejisini geliştirmenizi ve hatta ortaklıklar kurmanızı da kapsar.

Proje Yönetimi” kurslarında verilen eğitimin amaçlarından biri de hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle bağ kurarak ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlarını karşılamak için sizin ürünlerinizden ne beklediklerini anlayabilmektir.

Öteki bir amaç ise içinde bulunduğunuz piyasanın gidişatını, rakip firmaların bu konuda ne durumda olduklarını ve daha da önemlisi ne yapmadıklarını bilmek.  Bu iki bilgiyi birleştirirseniz, daha yeni ve daha iyi bir ürün ortaya koyabilirsiniz.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.