Küçük İşletmenizi Büyük Gösterebilecek 4 Öneri

Küçük işletmeye sahip olmanın da kendine has yararları var. Faalsinizdir ve anlık kararlar ile kolayca yön değiştirebilirsiniz. İşletmeniz büyük şirketlerden bağımsız olduğundan, kendi özerkliğinize sahipsinizdir. Tabii ki büyük bir şirket ile aynı sayıda müşteri çekmiyorsunuz. Fakat bu, ulaştığınız kesimlere profesyonel bir görünüm sağlamayacağınız anlamına gelmiyor. Sahip olduğunuz küçük işletmeyi büyük göstermek sizin elinizde.

İnternet sayfanızı kurun ve güncel tutun.

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre küçük işletmelerin %50’si hala bir internet sitesine sahip değil. İnternet üzerinde varlığınız olmadan, potansiyel müşterilerinizin farkındalığını maalesef kazanamazsınız. İyi haber ise artık internet sayfası oluşturmak oldukça kolaylaştı. Hatta bu sitelere cep telefonları aracılığı ile ulaşmak bile mümkün. Cep telefonu kullanıcılarının %75’i internet kullanmakta ve 2018’e kadar bu oranın %86’ya ulaşacağı tahmin ediliyor.  Google, mobil kullanım ile uyumlu siteleri arama motorunda öne çıkarıyor. Bu sebeple hem bir web sitesine ihtiyacınız var, hem de web sitesinizin mobil uyumlu olması gerekiyor.

Bir internet sitesi oluşturmak için ücretsiz veya az bütçe gerektiren pek çok araç bulmak mümkün. Cep telefonlarında desteklenebilen bir tasarım seçmek yapacağınız ilk şey olsun. Eğer mevcutta bir web siteniz var ise, sitenizi güncel teknolojiye ve tasarımlara adapte ederek güncellemeniz gerekebilir. Unutmayın ki internet üzerinde hali hazırda her sektör için yapılmış tasarımlar zaten mevcut.

Pazarlama bütçesi oluşturun

Büyük görünebilmek için ne kadar harcama yapmanız gerekli? Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre büyük firmaların bütçelerinin yaklaşık %11’i pazarlama ve reklam üzerinde kullanılıyor. Eğer yeterli bütçeniz yoksa kazançlarınızı gözden geçirin.

Sosyal medyadaki varlığınızı arttırın

Artık geleneksel reklamlar vermek yerine dijital reklam vermek ve sosyal medya ağlarını kullanmak yaygınlaştı ve neredeyse bir gereklilik haline geldi.

İlginizi Çekebilir:  Markanızı Tanıtmak İçin Instagram Kullanmayı Düşündünüz mü?

Peki hangi sosyal medya ağları sizi daha büyük gösterir? Eğer profesyonel bir iş içerisindeyseniz ve profesyonel meslektaşlarınızla iletişim içerisinde olmanız gerekiyorsa size Linkedin iyi bir seçenek olabilir. Eğer bir restoran işletiyorsanız ve insanlara yemeklerinizin ne kadar iyi göründüğünü göstermek istiyorsanız Instagram’ı deneyin. Instagram genç yaştaki kullanıcılarla iletişime geçmeniz için de harika bir araç olacaktır. Sizin sektörünüzdeki büyük markaların hangi siteleri kullandığını araştırın ve bunun rehberliğinde ilerleyin.

Büyük firmalar doğru tüketicilere kendilerini gösterebilmek için oldukça büyük miktarda paralar öderler. Facebook ise küçük işletmeleri kendi reklamlarını yapmaları içi yönlendiriyor. Eğer sosyal medyadaki varlığınızı ve işlerinizi aynı anda sürdürmek sizi zorlayacaksa, sizin için paylaşımlarda bulunabilecek birine ihtiyaç duyabilirsiniz.

Sadece Facebook ve Twitter üzerinde içerik paylaşmanızın yanı sıra buradaki aktivitelerinizi ve paylaşımlarınıza gelebilecek yorum, soru veya önerileri de takip etmeniz de önemli. Swarm, Foursquare gibi uygulamalar üzerinde müşterilerinizin yazdığı yorumları ve değerlendirmeleri görebilir, müşterilerinizin sizin işletmenizde yer bildiriminde bulunmaları için onları teşvik edecek aktiviteler gerçekleştirebilirsiniz.

Para kazanmak için para yatırın

Büyük markalar her gün iş yatırımı yapar. Doğru internet sitesi, uygun pazarlama ve sosyal medya gibi modern pazarlama araçlarının kullanımı bu yolda esas alınmalıdır. Ayrıca tüm bunlar küçük işletmeler için yapılması oldukça kolay şeylerdir.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz