Kurumsal Olmaktan Daha Çok Profesyonel Olmayı Önemseyin

Profesyonellik demek işiniz üzerinde çalışarak ve işinizi nasıl yapacağınızı bilerek keşfetmek, iletişim kurmak ve mükemmel sonuçlar elde etmek demektir. Eğer beklenen buysa da üzerinize tam oturan bir takım elbise giymektir. Bu da ne kadar organize ve etkili olduğunuzu göstererek var olan rekabet ortamını canlandırır.

Şirket demek, müşterilerinize bir kişiyi göstermektense kişinin içinde bulunduğu binayı göstermek gibidir. Yüzeysel olarak bakıldığında şirketler oldukça etkileyicidir çünkü görkemli ve geniş çaplı kurumlardır. Ama bu durum müşterilerde bir güvensizlik ortamı yaratabilir. Bunun sebebi de “Kusura bakmayın ama bu bizlerin şirket prensiplerine aykırı.” ya da “Yönetim şu anda bu sorunla ilgili bir şey yapamayacağımızı bildirdi.” tarzındaki bürokratik kalıplardan kaynaklanmaktadır.

Olumsuz düşünüldüğünde; Kurumları oluşturan şey insanlardır ve bu insanlar çoğunlukla bu bahsettiğimiz binanın arkasında saklanarak kendi güvensizliklerini maskeleyip, müşterilerin de eninde sonunda kabullenecekleri bahaneler üretirler. (Tüm şirketler için genelleme yapmak doğru olmaz. Şirket kimliğini bu şekilde kullananlar için geçerlidir.)

Fakat bizim şirket diye adlandırdığımız şeyde bürokrasi ve karmaşıklıktan bahsediyoruz. Yani müşterileri şirketlerden geri iten şeylerden.

Profesyonel olmayı şirket olmakla karıştırmayın

İyi organize edilmiş, yetenekli, etkili ve bilgili olabilir ve hatta güzel bir takım elbise giyerek iyi bir izlenim bırakabilirsiniz. Fakat bunları yaparken bireysel olmayı unutmayın. Müşterileri karşılamada sekreterleri veya otomatik telefonları yönlendirmek yerine, müşterilerinizin elini bizzat kendiniz sıkabilmeli ve arada kişisel bir bağ yaratmayı bilmelisiniz.

Bu işin püf noktası aynı anda hem bireysel hem de profesyonel olabilmektir. Bu iki durumu aynı anda uygulamaya koyduğunuz anda aradaki farkı göreceksiniz.

İmaj hiçbir şeydir, profesyonellik herşey.

Büyümekte olan şirketlerin yapmakta olduğu en büyük hatalardan biri ise insanların bundan etkileneceğini düşünerek “Büyük Şirket” imajı yaratmaya çalışmaları ve bireysellikten uzaklaşmalarıdır. Bu durumdan etkilenecek olan tek kesimin golf oynamakta olan yöneticiler olacağından emin olabilirsiniz.

İnsanları ne etkiler biliyor musunuz?

Müşteri hizmetlerindeki anlayışlı kişilerin kendi problemlerini çözmek için uğraşmaları ve seslerine kulak vermeleri, bahaneler ve kaçamak yanıtlar yerine sergilenen yüksek bir performans ve garantilenen sonuçlar etkiler.

Bu sebeple, kurumlarla olan ilişkilerinizde mutlaka kurum olarak iletişim kurmak durumundasınız fakat bireysel ilişkilerinizi insani değerler üzerine kurarak bunu profesyonelce yerine getirmek sizi her zaman bir adım önde tutacaktır.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz