Organik Ziyaretçi Sayısını Arttırmak İçin Gereken 4 Adım

Organik ziyaretçiler ilgilendiğiniz tek trafik çeşidi olmalıdır. Buna ‘organik’ denmesinin sebebi ise yapılan aramalarda sizin direkt olarak yaptığınız bir müdahale olmadan gelen trafik akışı olmasıdır. İstatistiklere göre organik tıklanma oranlarının %83’ü arama motorlarında çıkan ilk dört sonuç yoluyla gerçekleşmektedir. Bu sebeple sitenizin belli bir seviyeye geldiğinden emin olmalısınız.

Aşağıda belirtilen dört stratejiyle organik arama trafiğinizi ve Google üzerindeki sıralamanızı yükseltebilirsiniz.

1)İçeriğin önemini kavrayın

Google kurallarını değiştirdi. Artık gerçek insanları kendinize çekip çekmediğiniz önemli. Burada bahsettiğimiz ‘gerçek insanlar’ taze ve özgün içerikleri takdir eden insan kitlesidir. İçerik pazarlaması önceden ölmekte olan bir sanat gibi düşünülse de şimdilerde her sektördeki her şirket içerik yarışına girmiş durumda.

Bu sebeple kaliteli içerik oluşturmadan sosyal medyadan yararlanamayacağınızı anlayın. İnsanlara istedikleri şeyleri vermediğiniz sürece farkındalık yaratma ihtimaliniz düşük olacaktır. Doğru seviyede içerik oluşturmak için iyi bir içerik oluşturma stratejisine ihtiyaç duyacaksınız.

2)Aşağıdaki içerik oluşturma stratejilerini göz önünde bulundurun

Anahtar kelime kullanın: Anahtar kelimeler sitenizi kategorilere ayırmanızda önemli bir yeri vardır. Artık klasik anahtar kelimelerle kotanızı doldurmaktansa, kullanıcıların içeriğinize ulaşabileceği anahtar kelimeleri seçmek daha önemli bir hale geldi. Google anahtar kelimeleri, farklı içerik tiplerini kategorilere ayırmak için kullanmaktadır.

Fazla iddialı olmayan fakat farkındalık yaratmanıza yetecek kadar anahtar kelimeleri kullanın. Sonraki tarihlerde de bu kelimeleri değiştirmekten çekinmeyin.

  • Daha uzun içerikler oluşturun: Video pazarlamasının artmasıyla beraber tüketiciler daha kısa içerik arayışında olabilir diye düşünebilirsiniz fakat bu aslında asılsız bir iddiadır. Google içeriğinizin uzun ve detaylı olmasına önem verir. Araştırmalara göre bu tarz gönderiler arama motorlarında bir web sitesinin üst sıralarda çıkması için önemli bir etkendir. Kelime kotanızı doldurmak için içeriğinizi gereksiz bilgilerle doldurmayın. Seçeceğiniz konuları gerektirdiği kelime sayısına göre seçmeye çalışın.
  • Görsel kullanın: Görsellerin kullanımı paragrafların monotonluğundan kurtulmak için önemli bir adımdır. Ayrıca kullandığınız görselin içeriğinize uygun olduğundan emin olun. Bu görsellerin küçük resim formunda nasıl görüneceğini düşünün. Çünkü içeriğiniz hakkında ilk izlenimi oluşturacak şeylerden biri de içeriğinizin küçük resmidir.
  • İlgili içerikleri optimize edin: Kullanıcılarınıza sadece tek bir içeriği sunmaktansa farklı seçenekler de verin. Yani kullanıcılarınız gönderinizi okuduktan sonra hangi alana tıklamaları gerektiğini bilmelidirler. Bunu başarmak için ilgili alanda başka bir içeriği önerebilir ve bağlantı sağlayabilirsiniz. Organik trafiği arttırmak önemli olsa da, eğer kullanıcılarınızı yönlendiremiyorsanız bunun hiçbir önemi kalmayacaktır.
  • Sayfa açıklamanızı düzenleyin: Sayfa açıklamanız insanların göreceği ilk şey olduğundan tutabileceğiniz sözler ve vaatler verdiğinizden emin olun. Sayfa açıklamanız insanları sitenize girmeye cesaretlendirebilecek olan ilk izlenimdir. Eğer hazır bir platforma sahip değilseniz sayfa açıklamanızı düzenlemenizi sağlayabilecek pek çok eklenti günümüzde mevcuttur. Ayrıca sayfa açıklamanız SEO çalışmanızı direkt olarak etkilemese de kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

3)İçerik paylaşımınızın istikrarlı olmasına dikkat edin

Haftada bir veya iki kere içerik paylaşımı yapmanızı söyleyen bir rehber olmasa da, paylaşımlarınızı yaparken gerçekten de paylaşmak ya da söylemek istediğiniz bir şeyin olmasını bekleyin. Fakat bu güncellemeler arasında da fazla zaman aralığı bırakmamaya özen gösterin. İstikrarlı içerik girmek insanların ilgisini çekmeye devam eder ve sizi unutmalarını engeller. İnsanların sitenize geri gelmeleri için onlara güzel bir neden verin. Siteniz hakkında düşündüklerinde ilk akıllarına gelen marka kimliğiniz olmalıdır.

4)Sosyal medyanın önemini göz önünde bulundurun

Google uzun zaman önce sosyal medyayı popülerliğin saf bir yansıması olarak tanımlamıştır. Sosyal medyanın işlevi, arama motorundaki derecelendirmeyle birleştiğinde popüler web sayfaları meydana gelmektedir. Google insanların yararlanabileceği linklere tıklamalarını ve istedikleri hedeflere ulaşmalarını amaçlamaktadır.

Bütün bunlardan anlayacağımız şey ise organik trafik sağlayabilmek için düzgün bir sosyal medya pazarlama stratejinizin olması gerektiğidir.

Peki, siz yukarıdaki püf noktalarını aklınızın bir köşesinde tutarak şirketinizin organik trafiğini arttırmaya ne şekilde hazırlayacaksınız?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz