Reklamınız için En Uygun Medya Organını Nasıl Seçersiniz?

Yaptığınız işin tanıtımı için bütün paranızı buna yatırmadan hangi medya organlarında reklamınızı vereceğinize karar veremiyor musunuz? Günümüzde medya organları bakımından pek çok olanak bulunduğundan, bu çeşitlilikten bunalmanız oldukça doğal. Fakat yıllardır edinilen deneyimlerden ötürü, hangi medya organını reklamınızı yayınlamak için seçeceğiniz konusunda size yardım edecek 3 adım bulunmaktadır.

Kural 1: Fazla harcamadan kaçının

Pek çok yayın organının reklam ücreti sahip olduğu kitleyle doğru orantılıdır. Örnek olarak; bir gazetenin günlük bir milyon okuyucusu varsa, daha az kitleye sahip gazetelerden daha fazla ücret isteyeceklerdir. Burada önemli olan hem sizin hedef kitlenize ulaşabilecek hem de fazla harcama yapmanızın önüne geçecek bir gazetede karar kılmaktır. Böylece sizin kitlenizin dışında kalan okuyucular için fazladan ödemektense, kendi kitlenize daha uygun başka bir gazetenin reklam hizmetinden yararlanmış olursunuz. Reklamlarınızı gazete örneğinde olduğu gibi dijital medyada da kurgulayabilirsiniz. Hedef kitlenizin yaş aralığı, ilgi alanları bu konuda size önemli bilgiler sunacaktır.

Kural 2: Müşterilerinizin ihtiyaçlarını takip edin

Reklamlarınızı müşteri kitlenizin sizin verdiğiniz tarzda ürün ve hizmetler hakkında bilgi alabilecekleri medya alanlarında yayınlamalısınız. Eğer doğru yayın kanalını seçerseniz sunduğunuz ürün ya da hizmet ne olursa olsun, zaten kitlenizin arayışına uygun bir kanalda tanıtımınızı yaptığınızdan potansiyel müşterilerinizin aklında yer edinmiş olacaksınız.

Örneğin iş alanınız otomotiv veya eğlence sektörüne dahil ise, daha çok bu alanlarda haber ve yayın yapan medya organlarını tercih edebilir yada reklam vereceğiniz mecrada buna yönelik hedefleme yapabilirsiniz. Hedef kitlediniz dışında olan diğer opsiyonlar ücret olarak daha uygun olsa bile, reklamınızı gören kitle sizin kitlenizden uzaksa verdiğiniz paranın size ve işinize bir yararı dokunmayacaktır.

Reklamlarınızı doğru ve takip edilen medya organlarında yayınlamanız bu bakımdan önemlidir ve bu kural da televizyon ve radyo da dahil olmak üzere her medya platformunda geçerlidir. O zaman birinci kurala uyarak uygun bir platform üzerinden kitlenize ulaşacağını düşündüğünüz medyayı bulduktan sonra reklamınızda vermek istediğiniz mesaja fazladan itina gösterin.

İlginizi Çekebilir:  Günümüzün İş Hayatında Dikkatleri Üzerinize Nasıl Çekersiniz

Kural 3: Yeterli ‘frekans’ satın alın

Reklam kampanyanızın başarıya ulaşması için, reklamınızda verdiğiniz mesajın yeterli sıklıkta, frekansta yayınlanarak kitlenize işleyebilmesi gerekir. ‘Frekans’ dediğimiz terimde demek istediğimiz şey müşterilerinizin reklamınızı gördüğü ya da duyduğu sıklıktır. Reklamlarınızın istikrarlı süre aralıklarında yayınlanarak hedef kitlenizde farkındalık uyandırması önemlidir. Kampanyanız ilerledikçe daha sık reklam verebileceğiniz yeni medya organlarının arayışına girebilirsiniz. En iyi sonuçlar için ise seçtiğiniz medya organından gücünüzün yettiğince frekans satın alın. Böylece reklamınız daha sık aralıklarla yayınlanacak ve kitleniz de vermek istediğiniz mesaj ile daha sık karşılaştıklarından markanız kafalarında bir yer edinecektir.

Siz hangi platformda reklamlarınızı yayınlıyorsunuz?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz