Sosyal Medya Takipçilerinizi Arttırmanın 5 Kolay Yolu

Sosyal medya pazarlaması tek bir ölçeğe göre sınırlandırılamaz. Bu stratejiye yeni olan pek çok girişimci ve pazarlamacı çoğunlukla takipçilerin önemini fazlasıyla vurgulamakta ve daha fazlasına sahip olmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar.

Maalesef ki sadece takipçi sayısının peşinde koşmak kaliteyi ve katılımı azaltabilir ve daha da önemlisi sosyal medyadaki varlığınızı zayıflatabilir.

Yine de hazırda bir stratejiniz varsa, fazla takipçiye sahip olmanın bazı avantajları olabilir. Pek çok insanın düştüğü tuzak ise takipçilerin eşit sevilerde olduğu ve her yeni takipçinin de bir diğeriyle aynı değerde olacağıdır. Ama aslına bakarsanız markanıza katılımı olan ve markanızı tanıyan takipçileriniz ortalama takipçilerinizden daha değerlidir. Bu takipçi kitlesine sahip olmak da sizin markanız için büyük bir değer demektir.

Markanıza sadık ve kendini adamış tek bir takipçi bile ilgisiz takipçilerin sayısından çok daha değerlidir.

Öyleyse kitlenizin seviyesini nasıl arttırabilirsiniz?

Aşağıdaki 5 tüyo ile birlikte sosyal medya varlığınızı ikiye katlayabilir ve bunu yaparken de kaliteden ödün vermek zorunda kalmayabilirsiniz.

  1. Yüksek kalitede içerik paylaşın

Daha fazla takipçi edinmek ya da mevcut takipçilerinizin ilgilerini çekmek istiyorsanız kitleniz için istikrarlı bir şekilde kaliteli bir içerik akışı sağlayabilmelisiniz. “Yüksek kalite” belirsiz bir terim olsa da, bunu başarmak için yapmanız gereken pratik ve paylaşılabilir içeriğinizin özgün olmasına özen göstermektir. Eğer içerikleriniz kitlenizde duygusal bir yankı uyandırabiliyorsa iyi bir başlangıç yapmışsınız demektir.

Bu tarz içerikler üretmek takipçilerinizin katılımını ve içeriğinizi arkadaşlarıyla ve takipçileriyle paylaşma olasılığını arttıracaktır. Böylece kendinizi kalabalık sosyal medya pazarı içerisinde farklı bir yere koyabilirsiniz.

  1. Düzenli olarak hedef kitlenizden yeni insanlara ulaşın

Bu platformlara ‘sosyal’ medya denmesinin bir sebebi var elbette. Çünkü günümüzde insanlar sosyal medya kanalları aracılığıyla iletişime geçmekte ve sosyalleşmekteler. Markanızı henüz takip etmeyen yeni insanlara ulaşmaktan çekinmeyin. Bunun için de şirket markanıza ek olarak kişisel markanızı oluşturabilir ve yaklaşımınızı daha arkadaş canlısı ve insani seviyeye taşıyabilirsiniz.

  1. Mevcut konuşmalara katılın
İlginizi Çekebilir:  Reklam Bütçesi Nasıl Nitelikli Kullanılır?

Konuşmalar ve diyaloglar düşünebildiğiniz her sosyal medya ağında meydana gelmektedir. Bu konuşma konularından pek çoğu da şirket olarak sizin ilgi alanınıza girebilir. Öyleyse sosyal dinleme yazılımlarını kullanarak, sektörünüzdeki önemli markaları takip ederek ya da arama motoru özelliklerini kullanarak da bu alanlara ulaşabilirsiniz. Bu alanlarda belirli bir sorunu ya da fikri tartışan pek çok katılımcıya rast geleceksiniz. Konu üzerindeki kendi fikirlerinizi içtenlikle belirterek katkıda bulunabilir ya da bu süreç içerisinde liderlik özelliklerinizi göstererek markanızın görünürlüğünü yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz.

  1. Etkili bireylerle beraber çalışın

Bu bireyler sizlere büyük kapılar açabilir. Sosyal medya üzerinde güçlü bir varlığa sahip olan kullanıcılar ile mümkün olduğunca beraber çalışmanız markanız için önemli bir adım olacaktır. Bunu yapmak için de içerik ortaklığı, röportajlar ya da diyaloglar gerçekleştirebilirsiniz.

Böylece kitlenizi etkileşim içine sokarak, saygı değer kullanıcılarla çalışarak daha iyi bir ün kazanabilirsiniz. Eğer birden fazla etkili bireyle çalışırsanız, takipçi sayınızın hızla büyümekte olduğunu göreceksiniz. Fakat bu ilişkilerinizi uzun vadeli tuttuğunuzdan emin olmalısınız.

  1. Takipçilerinizi ödüllendirin

Ödüllendirme, pek çok pazarlamacının atladığı önemli adımlardan bir diğeridir. Takipçilerinizi ödüllendirmek için gittiğiniz yoldan farklı bir adım atın. Bu kısımda pek çok seçeneğiniz vardır ve yanlış yapma ihtimaliniz de oldukça azdır.

Eşantiyon ürün dağıtımları gibi etkinliklere sponsorluk yapabilir ya da kitlenizden aldığınız her mesaj ve yoruma cevap yazabilirsiniz. Bu şekilde takipçileriniz takdir edildiklerini hissedeceklerdir. Onlar değerli olduklarını hissettirin. Böylece kitleniz arkadaşlarına ve ailelerine sizden bahsedeceklerdir. Bu da takipçi sayınızda büyük bir etkiyle sonuçlanabilir.

Unutmayın, buradaki önceliğiniz takipçi sayısı değil kalitesi olmalıdır. Sadece sayıya odaklı olarak çalışmak uzun vadede size zarar verecektir. Hiçbir takipçiyi geri çevirmek zorunda değilsiniz fakat başarınızı ilgi çektiğiniz takipçi sayısıyla ölçeklendirmeyin.

İlginizi Çekebilir:  Kişisel Markanız için Profil Fotoğrafınız Nasıl Olmalı?

Beğeni, yorum, bağlantı trafiği ve sitenizde geçen konuşmalar başarınızı ölçmenizde esas aldığınız şeyler olsun. Ancak bu şekilde takipçi sayınız markanız açısından daha anlamlı bir yer edinebilir.

Sosyal medya hesaplarınızda yukarıdaki önerilerden herhangi birini denediniz mi?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz