Steve Jobs Başarısının 7 Kuralı

Steve Jobs’un hayatımızdaki etkisi küçümsenemez. Jobs’un getirdiği yenilikler bilgisayarlar, filmler, müzik ve cep telefonları gibi pek çok alanda etkili olmuştur.  Jobs’un girişimcilere bıraktığı en büyük miras ise şüphesiz kendisini başarıya götüren kurallar listesidir.

İşte bu makalede Steve Jobs’un başarıya giden yoldaki 7 kuralından bahsedeceğiz.

1)Sevdiğiniz işi yapın: Jobs, “Azimli insanlar dünyayı tümüyle değiştirebilir.” demiştir. Kendisine yeni girişimcilere verebileceği önerileri olup olmadığı sorulduğundaysa, “ Hangi konuda azimli ve tutkulu olduğumu anlayana kadar bir komi olarak bile çalışmaya gönüllüydüm” demiştir. Yani yaptığınız işi tutkuyla ve azimle yapmanız her şeydir.

2)Dünya’da bir ilke imza atın:  Jobs öngörülü olmanın gücüne inanmıştır. Bir keresinde o zamanlardaki Pepsi yöneticisi olan ve Pepsi’yi dünya çapında bir marka haline getiren John Sculley’e “ Bütün hayatını şekerli su satarak mı yaşamak istiyorsun ya da dünyayı değiştirmek mi istiyorsun?” diye sorarak yöneticilik teklifinde bulunmuştur. İleri görüşlü olmayı ve büyük düşünmeyi unutmayın.

3)Yeteneklerinizi birbirine bağlayın: Jobs, yaratıcılığın farklı şeyleri birbiriyle bağlayabilmek olduğunu söylemiştir. Burada demek istediği, geniş hayat deneyimine sahip insanların çoğu insanın gözden kaçırabileceği şeyleri görebileceğidir. Jobs, günlük ve iş hayatında kendisine yararı olmamasına rağmen kaligrafi dersleri almıştır. Fakat sonra almış olduğu kaligrafi dersleri, Macintosh bilgisayarlar da tipografinin ön planda olmasına sebep olmuş ve başarılı bir bilgisayar serisinin başlangıcı olmuştur. Jobs, Hindistan’a ve Asya’ya seyahat ederek buralardan tasarımı ve misafirperverliği öğrenmiştir. Bir balonun içinde yaşamayı bırakın ve farklı alanlardan elde ettiğiniz fikirlerinizi bir araya getirmeye bakın.

4)Fazla çeşitliliğe hayır demeyi öğrenin: Jobs, Apple’ın gidişatını değiştirdikten sonra bununla gurur duydu. Çünkü Apple’a 1997’de döndüğünde şirketin 350 ürünü vardı. Fakat Jobs ürün sayısını iki yıl içerisinde 10’a indirdi. Neden mi? Çünkü bu şekilde her ürün birinci kalite olabilecekti.

İlginizi Çekebilir:  Yaptığınız İşten Keyif Almanız İçin 8 Sebep

5)Müşterilerinize farklı deneyimler yaşatın: Jobs müşteri hizmetleri deneyimine de yenilik getirdi. Apple Mağazalarıyla ilgili fikirlerinin ilk aşamalarında bile diğerlerinden farklı olmaları gerektiğini savunuyordu. Bir Apple mağazasına girdiğinizde deneyim edeceğiniz her şey hayatınızı zenginleştirmeli ve sizin Apple markasıyla aranızda duygusal bir bağ yaratabilmeliydi.

6)Fikrinizde uzmanlaşın: Dünya üzerindeki en iyi fikre sahip olsanız da, fikirlerinizi aktaramadığınız sürece bunların hiçbir önemi kalmaz. Jobs bu bakımdan kendi fikirlerini anlatmayı en iyi başarabilen insanlardan biriydi. Her insanın yapabileceği sunumlar aracılığıyla kendini ifade etmektense, tek bir sunum içerisinde insanları bilgilendirmeyi, eğitmeyi, onlara ilham vermeyi ve aynı zamanda bu insanları eğlendirmeyi başarabilmiştir.

7)Ürünleri değil hayalleri pazarlayın: Jobs müşteri kitlesini anladığı için, kitlenin isteklerinden de haberdardı. Eğer yapılacak olan tabletler çok karmaşık olursa, müşteri kitlesinin kafasındaki imaja uygun olmayacaktı. Sonuç olarak, iPad’ler üzerinde sadece tek bir tuşa sahip. Kullanımı o kadar basit ki 2 yaşındaki bir çocuk bile kullanmayı kolayca öğrenebilir. Müşterileriniz ürününüzü değil, kendi umutlarını ve hırslarını önemser. Jobs da buna dayanarak müşterilerinin isteklerini karşılayacak ürünler üretmiş ve gönüllerini fethetmiştir.

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz