Ucuz ve Etkili Reklam Teknikleri

Eğer şu ana kadar denediğiniz hiçbir şey işe yaramadıysa, bu makaledeki ipuçlarından yararlanarak sonuç almanızı sağlayacak bir reklam planı yapabilirsiniz.

İş hayatına yeni adım atmış ve tanıtımınızı yapmak için pek çok yol deneseniz de sonuç alamamış olabilirsiniz. Fakat bu durumlarda pes etmektense sorunun köküne inmek gerekir. Pek çok yeni küçük işletme de aynı yollardan geçmiştir fakat etkili bir reklam planlaması yaptıkları için daha kesin sonuçlara ulaşmışlardır. Bu makalede yeni işletmeniz için kullanabileceğiniz ucuz fakat etkili reklam tekniklerini konu edeceğim.

Öncelikle, işletmenize tam anlamıyla uyan güçlü ve etkili bir reklam mesajı bulana kadar sarı sayfalardan uzak durun. Burada yaptığınız hata yanlış medya aracını kullanmanız değil, yanlış bir mesaj kullanıyor olmanız olabilir.

Başarılı reklamlar etkili başlıklara sahiptir. Önemli olan kitlenin algısında yer edinebilmektir. Kullanacağınız başlık kitlenizin ilk göreceği ya da duyacağı şey olduğundan onlara ilk izlenimi verecektir. Bu yüzden açılış yazınız sıradan olmaktansa ilgi çekici ve farklı olmalıdır.

Pek çok insan reklamlarının açılış başlığını, reklamın tam metninin ilk kısımlarında bulur. Siz de elinizdeki reklam metnine bir göz atın ve açılış satırlarınız için uygun olan cümle ya da kelime grubunu bulmaya çalışın. Kelime seçiminiz görkemli ve beklenmedik olsun. Böylece kitlenizin merakını uyandırabilir ve reklamınızın içeriğine daha fazla dikkat çekebilirsiniz.

Eylem belirten fiiller önemlidir. Yaygın kullanılan klişeleşmiş kelimelerden kaçının. Sıfatların kullanımı kitlenizin dikkatini çekecektir fakat bunların aşırı kullanımı sizi hedefinizden şaşırtabilir ve hatta kitleniz sizi şair sanabilir. Beklenmedik kelimeler ve benzetmeler her zaman daha ilgi çekicidir.

Hiç kimse kendi yazdığı reklam metnini düzenleyemez. Bunu yapabilmek için dışarıdan farklı görüşler alınması ve reklamın zayıf noktalarının belirlenerek düzenlenmesi önemlidir. Eleştiriye açık olmalı ve diğer insanların görüşlerine önem vermelisiniz.

Algıda akan son imajda ilki kadar önemlidir. İlk imaj reklamın sonuna kadar dikkatleri üstünüzde tutmak için gereklidir. Fakat son zihinsel imaj kitlenin zihninde asıl yer edecek olandır.

Mükemmel bir reklam, okuyucuların/dinleyicilerin/izleyicilerin yapmalarını istediğiniz eylemi uyguladıklarını hayal etmelerini sağlar. Fakat sözlerinize “düşünün” ya da “hayal edin” şeklinde başlamayın. Kitlenize bir şeyi hayal etmesini söylemek bir kadına “Şimdi sana iltifat edeceğim. Umarım ki benim ne kadar düşünceli ve tatlı biri olduğumu düşünürsün” demek gibidir. Onlara hayal etmelerini söylemeyin. Hayal etmelerini ve bu imajı zihinlerinde canlandırmalarını sağlayın. Eğer yapmanız gerekenleri kısa kısa maddelersek:

  • Açılıştaki ilk zihinsel imajınız canlı olsun.
  • Zihinsel katılımı gönüllü olacak şekilde tetikleyin.
  • Beklenmedik kelimeler kullanın.
  • Sıfatların aşırı kullanımından kaçının.
  • Kitlenizin hayal gücünü zorlayın.
  • Kapanışı etkili bir zihinsel imaj yaparak yapın.

Söylemek istediklerinizi söyleyin ve bunu sıcağı sıcağına yapın. İşletmeler ancak bu şekilde gelişir. Bol şans!

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz