Yeni Kurduğunuz İşinizi Nasıl Tanıtırsınız?

Küçük bütçe ile büyük işler başarmanın yolları:

Diyelim ki yeni bir iş kurdunuz ve markanızı tanıtmak için reklam yapmanız gerekiyor. Fakat çok yüksek bir bütçeye sahip değilsiniz. Peki, reklamınızı başarıya ulaştırmak için neler yapmanız ve hangi adımlara dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?

Öncelikle cevaplamanız gereken 3 önemli soru var.

  1. Vermek istediğiniz mesaj ne kadar güçlü?
  2. Reklam bütçeniz hedef kitlenize ulaşmanız için yeterli mi?
  3. Bu yolda başarılı olmak için kendinizi bu işe yeterince adıyor musunuz?

Şirketiniz ve markanız iş dünyasına yeni adım attığı için, yaptığınız iş bilindik olsa bile müşterilerinizin kafasında soru işaretleri kalacaktır. Bu sebeple vereceğiniz reklam bu soru işaretlerini gidermeli ve potansiyel müşterilerinizde güven duygusu uyandırmalıdır. Cevaplamanız gereken ilk soruda demek istenen şey ise kendinizi ne kadar iyi anlatabileceğiniz ve ne kadar ikna edici olabileceğinizdir. Eğer bir oto yıkama şirketine sahipseniz, arabaları ne kadar iyi yıkadığınız değil, reklamda verdiğiniz mesajda hedef kitlenize kendinize ne kadar güvendiğinizi ya da ne kadar iddialı olduğunuzu etkili bir şekilde yansıtıp yansıtmadığınız önemlidir. Müşterilerinizin endişelerini anlayarak, bu soru işaretlerini onların sormasına gerek kalmadan giderebilecek bir mesaja sahip olmalısınız.

Peki, bunu başarabilir misiniz?

Reklam bütçenizin yeterli olup olmadığı sorusuna gelirsek; eğer reklamınızın başarıya ulaşmasını ve sonuç göstermesini istiyorsanız bütçenizi ortalama 2000 TL civarında olması gerekebilir. Daha düşük bütçeli reklamlardan istenen sonucu almanız pek mümkün olmayabilir. Şu anda bu bütçeye sahip değilseniz bile, reklam verme sürecini bir süre atlayarak gerekli bütçeyi toparlayabilir ve daha sonrasında etkili bir reklam kampanyası başlatabilirsiniz.

Son soru ise zamanınızı ve enerjinizi bu yolda yatırım aracı olarak kullanmaya hazır olup olmadığınızdır. Eğer buna hazır ve istekliyseniz, reklam kampanyanıza broşür dağıtımlarıyla başlayabilirsiniz. Broşür şayet market, hazır gıda, aksesuar satışı yapmak gibi bir mağaza dahilinde yapılan işlerde, lokal reklama yönelik etkili bir üründür. Broşür ihtiyacınız için tasarım konusunu unutmamalı ve bununla birlikte baskı maliyetini de beraberinde değerlendirebilirsiniz. Yada kısa vadeli bir çözüm üretmek için dijital baskı ile broşür tasarımınızı çoğaltabilirsiniz. Pek tabi ofset baskı ile dijital kopyanın arasında bariz bir kalite farkı olacaktır.

İlginizi Çekebilir:  Başarılı Bir Marka Yaratmak İçin 8 Püf Noktası

Bunun yanı sıra bütçenizi dijital medyada da değerlendirebilir bulunduğunuz lokasyona veya ilgi alanlarına göre reklam gösterimlerinizi özelleştirebilir ve bütçenize uygun hale getirebilirsiniz. Unutmayınız ki yaptığınız işe göre değişebileceği gibi, planlayacağınız reklam kampanyanızın geri dönüşümlerini görebilmeniz için başlangıçta önemli bir bütçe belirlemeniz şart. Yapacağınız 1000 adet broşür reklamı veya 1000 reklam gösteriminden 100’ünde hedef kitlenize ulaşsanız bile sizin için karlı olacaktır.

Sonrasında farklı alanlarda reklam stratejileri belirleyerek geri dönüşümü arttırabilir ve şirketinizi tanınır bir seviyeye getirebilirsiniz.

Siz şirketinizde hangi reklam modelini kullanıyorsunuz ve geri dönüşümleri nasıl takip ediyorsunuz?

Yorumları göster

Henüz bir yorum bulunmamakta.

Yorum yaz